Bye bye, zwaai zwaai - Reisverslag uit Travemünde, Duitsland van Mandy Stel - WaarBenJij.nu Bye bye, zwaai zwaai - Reisverslag uit Travemünde, Duitsland van Mandy Stel - WaarBenJij.nu

Bye bye, zwaai zwaai

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

25 Juli 2019 | Duitsland, Travemünde

Daar gaat ie dan, het eerst blogje van buiten Nederland. Het is een beetje lastig aan te geven waar we zijn, aangezien we in het donkere grote niks varen. De boot is een half uur geleden vertrokken vanuit Travemünde, Duitsland. Morgenochtend tegen 9.30 zullen we aankomen in Trelleborg, Zweden. Maar laat ik even bij het begin beginnen.

Zoals ik al eerder schreef had Paul de afgelopen week nog storingdienst. Woensdag was zijn laatste werkdag, maar de wachtdienst liep nog tot 8.00 uur donderdagmorgen. We hoopten natuurlijk dat er niks meer zou komen, maar helaas... Vanmorgen om 5 uur de telefoon dat hij aan mocht treden. Gelukkig was hij maar tot half 7 bezig donderdag. Vanaf een uur of 8 zijn we aan de slag gegaan met inpakken van de auto, broodjes smeren, je kent het wel. Toen konden we eindelijk vertrekken. Via de Hengelo, Bremen en Hamburg reden we naar Travemünde, waar we snel een terras in de schaduw hebben opgezocht. We waren uiteindelijk veel te vroeg(gelukkig), dus ik mocht me ook nog even laten inmaken met twee spelletjes. Vorig jaar hebben we eer een soort competitie van gemaakt. We speelden 5000(met dobbelstenen), yahtzee en canasta. Voor iedere winst van een spelletje kreeg je een punt. Uiteindelijk was ik het, Mandy, die aan het eind van de vakantie bovenaan stond. Iets wat Paul vervolgens snel weggestopt heeft, en het nu niet meer kan herinneren;). Dit jaar is er ook nog het spelletje Phase 10 en Barricade bij gekomen. Helaas voorlopig dus 2-0 voor Paul. Ik hoop jullie snel beter nieuws te kunnen brengen!

Inmiddels zitten we dus op de boot naar Zweden. Voor het eerst in weken met een trui aan, zeewind doet je goed! We stonden net buiten terwijl we de haven uitvoeren, een gaaf gezicht. We hebben er wat foto's van gemaakt, maar ik betwijfel of die recht doen aan wat we zagen. Verder in het foto-album ook wat foto's van de reis door Duitsland. Morgen(vrijdag) of zaterdag horen jullie weer van mij. Dan vanuit Tidaholm in Zweden!
Liefs, Paul en Mandy

  • 25 Juli 2019 - 23:19

    Papa:

    Heel veel plezier en goede reis!

  • 26 Juli 2019 - 08:10

    Mama:

    De reis is begonnen met bloedheet weer. In Zweden zal het koeler zijn maar dat geeft niet.
    Ga lekker genieten van deze bijzondere reis.
    Kus van mij
    PS Go Paul

  • 26 Juli 2019 - 08:19

    Peter:

    Hee zeebonken, goede reis en pas op de overstekende tijgers.

  • 26 Juli 2019 - 11:13

    Michelle:

    Yeah! Jullie zijn onderweg. Ik wens jullie heel veel plezier! Hebben jullie de boottocht overleefd of nog zeebenen? Fijne vakantie!

  • 27 Juli 2019 - 13:34

    Mandy Van Der Stel:

    Dankjulliewel, tot nu toe gaat alles goed! Boottocht hebben we zeker overleefd Michelle, viel allemaal best mee;). Het grootste gedeelte van de tijd voel je niet eens dat je midden op zee zit..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Hoi! Welkom op mijn blog! In januari zal ik naar Stavanger gaan om daar een half jaar te studeren. Hier lees je erover!

Actief sinds 05 Juli 2012
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 20543

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 09 Juli 2023

Noorwegen 2023

08 Juni 2022 - 16 Juli 2022

Noorwegen 2022

25 Juli 2019 - 18 Augustus 2019

Noorwegen en Zweden

31 December 2012 - 02 Juni 2013

Studeren in Stavanger

Landen bezocht: