De blauwe stippen van de Omneberget - Reisverslag uit Måviken, Zweden van Mandy Stel - WaarBenJij.nu De blauwe stippen van de Omneberget - Reisverslag uit Måviken, Zweden van Mandy Stel - WaarBenJij.nu

De blauwe stippen van de Omneberget

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Mandy

02 Augustus 2019 | Zweden, Måviken

Vandaag neem ik(Paul) een stokje over Mandy om een blog te schrijven.
Gisteren zijn vertrokken naar de nieuwe camping locatie in Måviken. Onderweg zijn we weer erg veel mooie wegen tegen gekomen met veel bomen en bossen. Tevens zijn we over de Högakustenbronger gereden. Dit is een hangbrug met een totale lengte van 1.867 meter. Aan de uiteinde van de brug kun je stoppen op een parkeerplek voor een foto en prachtig uitzicht. zie ook de foto's.
Na zo 3,5 uur rijden kwamen we aan op de camping. Het eerste wat ons op valt is het prachtige uitzicht. De camping ligt in een baai van de Botnische golf. Vanuit onze blokhut die op een berg staat, hebben we een prachtig uitzicht over deze baai.

We hebben ook hier weer culinair gegeten. Op de skottelbraai lag namelijk het volgende. Aardappelruitjes, maiskolf en overheerlijke vissticks. Na het eten heb ik nog geprobeerd Mandy in te maken met een spelletje. Bij het dobbelen ging dit wat minder, maar bij yahtzee en barricade heb ik dik gewonnen. Brengt de tussenstand op 15-14 voor Mandy.

Vandaag na het ontbijt gingen we de Omneberget(Omneberg) beklimmen. Deze berg is zo 220mtr hoog. de wandelling heeft een lengte van ongeveer 6KM. Eenmaal aangekomen bij het startpunt van de wandeling waren we eigelijk al verdwaald. Maar na wat puzzelen met de kaart kwamen we op het goede spoor. De eerste paar meters gingen al meteen erg steil omhoog en was het meteen erg zweten. Het pad naar boven was gemarkeerd met blauwe stippen, deze stonden op bomen en op de rotsen. Uiteraard moet je ze wel goed in de gaten houden anders verdwaal je. Het pad leidde door Omne en vervolgens naar de top van de berg. En als je dan denk dat dit een normaal Nederlands pad naar boven is dan heb je het mooi mis. Ik voelde me meer een berggeit. Stukken van dit pad moesten we klimmen en klauteren om boven te komen. Onderweg genoten we van de prachtige natuur en op de top van een prachtig uitzicht over dit mooie gebied. Vervolgens hebben we heerlijk geluncht bij dit prachtige uitzicht. Daarna zijn we naar beneden afgedaald wat ook nog een behoorlijk opgave was. Het pad was namelijk erg steil naar beneden. Natuurlijk hoopte we dat we onderweg nog wat wild zouden tegenkomen. Een eland of een rendier zou toch wel leuk zijn. Helaas hebben we niks gezien. Nou het enige wild dat we zijn tegen gekomen zijn een kikker en een mus, meer niet.
Het was een mooie wandeling door een prachtig stukje Zweden.

Het nadeel is wel dat er vandaag erg veel wind is en daarom is het ook erg fris is. Van narigheid zijn we na het eten binnen gaan zitten. Gelukkig is deze stuga een stukje groter dan de vorige. Morgen gaan we heerlijk relaxen op de camping en ook nog een wasje draaien.
En dan zondag naar de volgende Camping in Dorotea.

Vanuit daar horen jullie Mandy weer.
Hoop dat jullie mij ook leuk vonden ;)
Groetje Paul

• 02 Augustus 2019 - 17:27

Mama:

Leuk Paul dat je geschreven. Moet je vaker doen.
    De foto die we al op de app kregen zijn erg mooi.
    Het lijkt me leuk om een berggeit te zijn maar ik vrees dat me dat niet meer gaat lukken.
    Morgen lekker een dagje vrij.
    Zet hem op de stand kan nog alle kanten op.

❤️

• 02 Augustus 2019 - 18:27

Petert:

Prachtige fotos en perfect verteld. Maar Paulusheb jij het echt getypt? Ik bedoel dyslect enzo?

• 02 Augustus 2019 - 18:34

Paul Van Der Stel:

Ja helmaal zelf gedaan

• 02 Augustus 2019 - 18:47

Mama Vragen Stel:

Er mooi allemaal Paul en Mandy .En Paul goed geschreven allemaal dat was een mooie trip die jullie gedaan hebben vandaag.veel plezier en geniet morgen lekker van jullie vrije dag.gr.ook van papa

• 02 Augustus 2019 - 18:55

Mama Van Der Stel :

mijn naam ging even niet goed.maar dit laatste verhaal was van mij.