Åndalsnes en de mooie wegen - Reisverslag uit Åndalsnes, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu Åndalsnes en de mooie wegen - Reisverslag uit Åndalsnes, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu

Åndalsnes en de mooie wegen

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

09 Augustus 2019 | Noorwegen, Åndalsnes

Daar zijn we dan! In ons geliefde Noorwegen. Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen. Zweden was prachtig, maar Noorwegen… Je weet soms niet waar je moet kijken, achter de ene berg schuilt nog meer schoonheid dan achter de andere. Ik ga even terug naar drie dagen geleden, toen je voor het laatst van ons hoorde.

We waren nog net in Zweden, een paar minuten van de grens vandaan. Stora Blåsjön om precies te zijn. Een camping met waanzinnig uitzicht en een schattig huisje. Daar vandaan zijn wij eergisteren Noorwegen in gereden. We kwamen terecht op Holmset camping met een zeer vriendelijke eigenaar/eigenaresse(we weten tot op de dag van vandaag niet zeker wat hij/zij was). De eigenaar(is de aanname die we uiteindelijk hebben gedaan) gaf ons een tips over een secret elk-road, de kans dat we hier wilde elanden tegen zou komen was erg groot. ’s Avonds hebben we die gok dus gewaagd, en we zijn zeker niet teleurgesteld! Alleen op deze avond hebben we 10 elanden gezien, waarvan ook twee kleintjes, huppelend achter hun moeder aan. Het was wel af en toe met zweet tussen de bilnaad vanwege de spannende weggetjes. We hebben weggetjes gereden waarvan we zeker weten dat die zelden tot nooit gebruikt worden. (Internet is erg slecht op deze camping, maar ik zal proberen er een foto van te plaatsen) Gisteren zijn we doorgereden naar Åndalsnes. Het was de langste rit tot nu toe, maar ook weer prachtige natuur onderweg. Deze camping ligt aan weg RV63, verderop staat deze weg bekend als Trollstigen. Deze weg was een van de doelen van deze vakantie. Ook hiervan zal ik zo een foto proberen te uploaden. We zijn bij aankomst meteen naar boven gereden waar het erg mistig was, maar wat wel een tof effect gaf. Het uitzicht was niet helemaal helder, dus we wilden even aankijken of het een ander moment beter zou zijn. In afwachting daarvan zijn we lekker naar de camping gegaan waar we een heel schattig huisje hebben. Alle gebouwen van de camping hebben een groen dak, met gras dus, waardoor je de gebouwen van hoogte bijna niet ziet.

Vandaag was het tijd voor de Atlanterhavsveien, de Atlantische weg. Deze weg stond al enige tijd op mijn bucketlist, en vandaag heb ik hem kunnen afstrepen! Onderweg daar naartoe werden we ingehaald door een ambulance. Best lastig om daarvoor aan de kant te gaan als je aan de ene kant rotsen omhoog hebt, en aan de andere kant een kleine afgrond. Toen we een minuut of 10 later aansloten in de rij voor de veerpont, stond die ambulance daar ook. Eenmaal aan de overkant gekomen, reed de ambulance er dan ook met sirenes en zwaailicht gauw vandoor. De Atlantische weg is een weg over een aantal eilanden aan het begin van een fjord. Je ‘’hopt’’ dus van eiland naar eiland over 3 prachtige, grote bruggen. Hiervan hoop ik ook zo een foto te plaatsen. Toen we terugreden naar de camping zagen we dat het flink opgeklaard was, dus zijn we ook nog even naar boven, de Trollstigen op gereden. Mocht je ooit in Noorwegen zijn, kom hier alsjeblieft heen. De foto’s zijn leuk, maar het echte gevoel en gezicht laat zich niet op foto vastleggen.

Morgen gaan we een stukje zuidelijker, naar Hjelle. Hier blijven we dan ook weer twee daagjes, daar hoor je weer van ons!

  • 09 Augustus 2019 - 18:26

    Mama:

    Ik had al wat foto’s gezien maar wat eenschitterend weg lijkt me dat om te rijden.
    Ik denk dat ik met Peet zal moeten strijden wie er mag rijden.
    Fantastisch uitzicht van boven af.
    Altijd vervelend zou een ambulance en vooral als je niet zoveel ruimte hebt om hem door te laten.
    Wij waren vandaag even bij jullie wilde beesten.
    Helaas hebben we er maar 1 gezien maar die was bijzonder aanhalig.
    Ik wacht op jullie volgende avontuur.


  • 09 Augustus 2019 - 18:31

    Petert:

    Een van mijn dingen nog op mijn bucketlist is new zeeland, jawel vanwege de natuur, maar ik denk dat je moeder en ik niet eens zover hoeven te gaan

  • 09 Augustus 2019 - 19:40

    Mama Van Der Stel:

    sjonge wat een verhaal.En gelukkig is het allemaal goed gegaan op die smalle paadjes. En zijn jullie weer. veilig op de camping .En wat een mooie plaatjes zeg .kijk uit naar jullie volgende verhaal.gr.xx ook van papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Hoi! Welkom op mijn blog! In januari zal ik naar Stavanger gaan om daar een half jaar te studeren. Hier lees je erover!

Actief sinds 05 Juli 2012
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 20566

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 09 Juli 2023

Noorwegen 2023

08 Juni 2022 - 16 Juli 2022

Noorwegen 2022

25 Juli 2019 - 18 Augustus 2019

Noorwegen en Zweden

31 December 2012 - 02 Juni 2013

Studeren in Stavanger

Landen bezocht: