Mooiste kleuren water - Reisverslag uit Åndalsnes, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu Mooiste kleuren water - Reisverslag uit Åndalsnes, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu

Mooiste kleuren water

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

01 Juli 2023 | Noorwegen, Åndalsnes

Het is alweer drie dagen later, en we zijn onderweg naar het volgende huisje. We rijden nu van Marifjøra naar Saudasjøen. Een lange rit, maar wel weer prachtig.

Afgelopen woensdag arriveerden we in het huisje in Marifjøra. Hierbij hadden we een veranda boven het fjord, met fabelachtig uitzicht over het groenblauwe fjord. De vriendelijke eigenaar sprak een beetje gebroken Engels, dus ik greep mijn kans en ging verder in het Noors. Het blijft elke keer als een soort overwinning voelen. Ik vroeg hem rustig te spreken in Bokmål(wat eigenlijk alleen een geschreven taal is, gezien de vele dialecten hier), en dat deed hij. Hij was heel goed te verstaan en hij begreep mij ook, dus het moge duidelijk zijn dat ik de afgelopen drie jaar niet uit mijn neus heb zitten vreten tijdens de Noorse lessen;).

Op donderdag was het weer niet zo helder, dus zijn we op pad gegaan met de auto. We hebben de route Gaularfjellet gereden. Langs een flinke waterval, waar Paul en ik wel eens vlakbij op een camping verbleven hebben.

Op vrijdag zijn Paul en Annie op een RIB-boot geweest. Helemaal ingepakt om het warm te houden op de boot, vaarden ze toevallig in het fjord waar ons huisje aan stond. Toen Paul vertelde aan de kapitein dat we in dat huisje verbleven en dat ik “thuis” was, vaarden ze ook nog even dichtbij langs. ‘s Middags hebben we lekker rustig aan gedaan in het huisje, en natuurlijk Formule 1 gekeken.

Vandaag reizen we dus naar Saudasjøen. Hier verblijven we weer drie nachten, vervolgens in Valle ook nog drie nachten en dan gaan we naar het gaafste huisje tot nu toe! Een echte boomhut., maar daarover later meer!


  • 01 Juli 2023 - 11:03

    Marie-Louise :

    Wat leuk dat ze even bij het huisje voorbij kwamen.

    Je lerares Noors zal trots op je zijn en trouwens ik ook[e-1f48b]


  • 01 Juli 2023 - 12:41

    Helma:

    Wel heel gaaf dat je in het Noors nu kan communiceren. Idd niet voor niks de lessen gevolgd! Wat een prachtige foto's weer van al die mooie waters en uitzichten. Benieuwd of de boomhut zal zijn als wat je verwacht.


  • 01 Juli 2023 - 13:09

    José :

    Knap hoor dat je je in het Noors verstaanbaar kan maken...ook weer mooie foto's....geniet nog veel tijdens jullie reis...


  • 06 Juli 2023 - 22:49

    Martin:

    Wat ontzettend leuk dat je echt wat met de Noorse taal lan. Ga je nog verder met die cursus?


  • 06 Juli 2023 - 22:50

    Martin:

    Wat zijn Annie en Paul dik ingepakt?


  • 07 Juli 2023 - 11:35

    Mandy Van Der Stel:

    Het is nog twijfelachtig of de cursus doorgaat, Martin. De volksuniversiteit Alkmaar heeft helaas maar 1 docent Noors, en die kan niet drie lessen op 1 avond geven. We vrezen dat onze groep dan gaat afvallen, omdat we maar met 4/5 mensen zijn, en de andere groepen groter zijn. Nog even afwachten dus. Mocht de cursus verder gaan, dan ga ik, zodra ik weer kan na mijn zwangerschap ook weer meedoen.

    Annie en Paul zijn zo ingepakt omdat ze op die boot gingen. Dit pak is waterproof en vooral helpt heg tegen het hele koude water. In dat fjord komt namelijk het smeltwater van de gletsjer uit het hooggebergte terecht. Dus vandaar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Hoi! Welkom op mijn blog! In januari zal ik naar Stavanger gaan om daar een half jaar te studeren. Hier lees je erover!

Actief sinds 05 Juli 2012
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 20648

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 09 Juli 2023

Noorwegen 2023

08 Juni 2022 - 16 Juli 2022

Noorwegen 2022

25 Juli 2019 - 18 Augustus 2019

Noorwegen en Zweden

31 December 2012 - 02 Juni 2013

Studeren in Stavanger

Landen bezocht: