Een goede voorbereiding.... - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Mandy Stel - WaarBenJij.nu Een goede voorbereiding.... - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Mandy Stel - WaarBenJij.nu

Een goede voorbereiding....

Door: mandyr

Blijf op de hoogte en volg Mandy

16 Juli 2012 | Nederland, Haarlem

Hoi!

Een goede voorbereiding zou wel eens het halve werk kunnen zijn. Ik moet zeggen, er komt best wel wat bij kijken! Na een gesprek met twee leraren van school die enorm blij met me waren, ben ik begonnen met formulieren invullen. (De reden dat ze zo blij met me zijn, is overigens omdat ik naar Stavanger ga, en toch niet ver weg ga stage lopen.) Het is een flink karwei om alles juist in te vullen. Zoals het er nu naar uitziet ga ik tussen 17 en 28 januari die kant op. De 17e beginnen de introdagen, en daar wil ik natuurlijk graag bij zijn. Ik moet alleen even afwachten wanneer ik tentamens heb. Gelukkig heeft een lerares mij al gezegd dat ze me wil helpen met eventueel een inlevermoment waar ik niet bij zou kunnen zijn. Ik dacht altijd dat ik dat persoonlijk moest doen, maar iemand anders mag dus ook mijn verslagen inleveren, dat scheelt stress! Ik moet dus zorgen alles op tijd af te hebben en het aan haar geven, en zij zorgt dan dat het ingeleverd word. Ik ken haar intussen wel een beetje, en ze is een beetje chaotisch, dus misschien dat ik het toch lekker door mijn moeder laat doen, haha.

Maargoed, jullie zijn hier niet voor mijn verhalen over inlevermomenten, maar voor verhalen over Stavanger. Ik ga dus uiterlijk de 27e januari weg. Wanneer ik thuiskom weet ik nog niet. School gaat daar door tot eind mei, en daarna zou ik het heel tof vinden om nog even daar te blijven om Noorwegen te zien. Aangezien ik niet zomaar elke vakantie in Noorwegen te vinden ben, wil ik mijn kans grijpen.

Iets meer dan een week geleden sprak ik mijn neef Harm, die de opleiding journalistiek volgt in Utrecht. Hij had gelezen op facebook dat ik naar Noorwegen ga en vroeg naar wanneer en waar ik precies heen zou gaan. Blijkt dat hij dezelfde periode naar Oslo gaat. Supertof!! We kunnen elkaar daar lekker opzoeken, het is 8 uur met de trein van Oslo naar Stavanger(of andersom natuurlijk), dus dat is wel te doen. Onze arme oma en opa hebben dan ineens nog maar één kleinkind in Nederland in plaats van 3, maar het is voor een goed doel! Voorlopig is het nog niet zover en we komen ook weer terug.

Ik weet niet zeker of ik het in mijn vorige reisverslag had geschreven, maar ik heb bericht gehad van de Universiteit daar dat ik welkom ben en dat ze heel blij zijn dat er een Nederlandse student komt. Dat is dus ook leuk om te horen. Ik hoef me alleen nog maar officieel in te schrijven(met al die formulieren dus) en dan kan het feest helemaal doorgaan!

Ik ga me binnenkort weer storten op de formulieren voor de opleiding daar en een kamer in een studentenhuis. Over kamers in studentenhuizen gesproken, ik wil voor de periode dat ik weg ben graag iemand die in mijn kamer wil. Centrum van Haarlem, laat het even weten via mail, telefoon of facebook als je interesse hebt. Dan kan ik verder informatie geven. Het liefst heb ik iemand die ik zelf ken, maar als je iemand anders kent die interesse heeft, ook helemaal prima!!

Liefs, Mandy

  • 17 Juli 2012 - 10:04

    Marie-Louise:

    Lieve Mandy,

    Het is erg leuk om de voorbereiding van je studiereis mee te maken. Voor mij en Peter is het ook een mooie kans om het mooie Noorwegen te gaan bekijken.
    Ik weet zeker dat oma en opa en ook kleine oma het heel spannend vinden maar ook enorm trots zijn dat hun kleinkind dit doet, net zoals ik dat ben.
    Een uitgelezen kans die je niet moet laten schieten.
    Tegenwoordig bestaat skype dus we kunnen contact hebben en zie hoe het met je gaat daar.
    Maar het is wel spannend. Als je hulp nodig hebt met die stapel formulieren je weet waar we wonen, toch!!!!
    Hopen dat je helemaal bij die introductie kan zijn vanaf het begin.

    Liefs mama

  • 18 Juli 2012 - 08:02

    Papa:

    Je hebt een leuke schrijfstijl! Leest makkelijk weg, hier en daar wat humor, prima!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Haarlem

Studeren in Stavanger

Ik ga voor een paar maanden een minor volgen in Stavanger!

Recente Reisverslagen:

31 Mei 2013

De laatste dagen

26 Februari 2013

Vakantiee!!!!

07 Februari 2013

Jeg snakker litt Norsk!

27 Januari 2013

NSB

22 Januari 2013

Climb to the top!
Mandy

Hoi! Welkom op mijn blog! In januari zal ik naar Stavanger gaan om daar een half jaar te studeren. Hier lees je erover!

Actief sinds 05 Juli 2012
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 20579

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 09 Juli 2023

Noorwegen 2023

08 Juni 2022 - 16 Juli 2022

Noorwegen 2022

25 Juli 2019 - 18 Augustus 2019

Noorwegen en Zweden

31 December 2012 - 02 Juni 2013

Studeren in Stavanger

Landen bezocht: