Daar zijn we dan! - Reisverslag uit Hjartdal, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan! - Reisverslag uit Hjartdal, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan!

Door: Marie-Louise

Blijf op de hoogte en volg Mandy

02 Juni 2023 | Noorwegen, Hjartdal

Gelukkig de boot heeft ons keurig in Noorwegen gebracht.

Heerlijk gegeten op de boot en supergezellig met z’n drietjes.

Peet had de auto vakkundig ingepakt zodat alles mee kon.

Voor de boot hadden we alledrie een overnachtingstas.

De boot vertrok op tijd vanuit Emden (Duitsland) om 17 uur.

De verwachtte aankomsttijd was de dag erna om 10.45 uur en dat heeft de kapitein ook waar gemaakt.

Annie haar fototoestel begaf het na een paar uur dus eerst in Kristiansand op zoek naar een fotowinkel.

Daarna op pad naar Hjartdal ongeveer 260 km en dat betekend met alle Ooo’s en Aaaa’s erbij dat je gauw 6 uur onderweg bent.

Op verschillende mooie plekken gestopt voor een foto momentje.

We dachten dat we wel een supermarkt in de buurt zou zijn maar hier werd bevestigd wat we vorig jaar al hebben ervaren dat je dat niet zomaar mag aannemen. Je bent in Noorwegen!

Voorin de auto, Annie en ik, gingen helemaal uit ons dak en Peet achterin had zoiets van…..wat hebben jullie nu geboekt.

Maar het resultaat is adembenemend ( zie foto).

Na alles ( na ja alles) uitgeladen te hebben zijn we naar de supermarkt gereden voor wat boodschapjes en om bij een soort van snackbar te eten.

Het was zeker niet zomaar een snackbar. Het was erg lekker en we zaten heerlijk in het zonnetje.

Daarna weer terug naar ons prachtige huisje, waar Annie op de zolder slaapt, om daar in paniek te ontdekken dat Peet zijn tas niet is meegekomen.

Dakkoffer kijken, auto doorzoeken….niets.

Hoe gaan we dat doen. Al zijn extra medicijnen zitten erin.

Mandy gebeld en die is gaan kijken in ons huis in Beverwijk. Mandy aan de telefoon…..nee niet in de woonkamer, nee niet in de slaapkamer, misschien in Peet zijn kamer….nee ook niet.

Annie en ik zaten al te bedenken hoe we aan naalden voor zijn insuline konden komen….opeens een kreet…..wacht even…..

Jullie snappen het al. De tas van Peet was gelukkig gewoon in Noorwegen alleen niet op de plaatsen waar Peet gezocht had.

Paul had zijn schoonvader verteld over de ruimte waar ook de elektrische hulpmotor ( vroeger de ruimte van de reserveband) ligt en dat je daar ook nog van alles kwijt kan.

Jullie snappen het al de tas is gelukkig terecht en we kunnen morgen gaan genieten van een mooie dag in Noorwegen.

De reis gaat naar Rjukan morgen. Mooie rit en dan met de kabelbaan omhoog en wandelen naar beneden.

We moeten met z’n drietjes nog even het ochtend ritme stroomlijnen maar ook dat zal goed komen.

Liefs van ons drietjes uit Hjartdal.

• 02 Juni 2023 - 22:00

Helma:

Een goed begin is het halve werk, gelukkig is de tas terrecht[e-1f609] Heel veel plezier saampjes[e-1f60a]

• 02 Juni 2023 - 22:00

José :

Nou dat gaat een hele relaxte vakantie worden, nu Peter zijn tasje heeft gevonden....geniet vooral van alle moois dat op jullie pad komt.

• 02 Juni 2023 - 22:16

Jeannette:

Oo, dat zal even paniek hebben gegeven, zonder medicijnen op pad is onmogelijk. Is weer leuk om op papier te mogen meereizen. Mooi plekje weer hoor.

• 03 Juni 2023 - 06:45

Sjef:

Gelukkig dat de tas terecht is , en nu gaan genieten van lekkere vakantie, en ons laten meegenieten van prachtige foto's

• 03 Juni 2023 - 09:39

Juane:

Wat fijn dat bijna alles goed ging . Maar ja Peet is en blijft een man en die kan goed inpakken maar zeker niet goed zoeken [e-1f923][e-1f923] , sorry Peet . Geniet van de mooie uitzichten en we leven lekker mee vanuit NL.

• 03 Juni 2023 - 09:52

Judith:

Een goed begin. Wat een mooie foto,s en ga nu voorla genieten. Geen stress meer van het tasje.

• 03 Juni 2023 - 12:42

Lydia Brandse :

Superleuk om weer verslagen van jullie te lezen veel plezier

• 05 Juni 2023 - 01:38

Wil Boosten:

Ziet er allemaal geweldig uit. Fijne Vakantie.

• 10 Juni 2023 - 00:07

Martin:

Kan gelukkig eindelijk in jullie verslagen. Wat een opluchting dat Peter zijn medicijnen heeft gevonden. Verder mooie start!