Nog 11 dagen.... - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Mandy Stel - WaarBenJij.nu Nog 11 dagen.... - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Mandy Stel - WaarBenJij.nu

Nog 11 dagen....

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

14 Juli 2019 | Nederland, Beverwijk

Op het moment van schrijven zit ik met mijn lief en mijn zwager de Formule 1 race van Silverstone, Engeland te kijken. Naast mijn laptop een Gin Tonic op het begin van de vakantie te vieren. Over maar 11 dagen vertrekken we naar Zweden, reden genoeg dus om wat meer te vertellen over onze route. Op donderdag 25 juli wordt de ochtend nog een beetje spannend. Paul heeft namelijk storingdienst tot 8.00 uur 's morgens. Natuurlijk hopen we dat hij de nacht gewoon kan slapen, zodat we uitgerust vertrekken richting Noord-Duitsland. Na vijf jaar samen zijn en vrijwel evenveel vakanties samen, hebben we wel een soort routine. Bij het vertrek vanaf huis rijd ik altijd het eerste stuk, dus kan Paul zijn ogen rustig nog even dichtdoen. We rijden op donderdag naar Lübeck. Daar vertrekt 's avonds de boot naar Trelleborg waar we vrijdagochtend aankomen. Ik heb nog nooit geslapen op een boot, dus ik ben hier heel benieuwd naar! Op vrijdag rijden we door naar Tidaholm. Onderweg rijden we in de buurt van het Ikea-museum, mochten we het redden gaan we hier zeker even een kijkje nemen! Het toeval wil dat Tidaholm ook te hoop ik bij de Ikea! Hoewel dat natuurlijk niet helemaal toevallig is, aangezien de helft van de Zweedse plaatsnamen een artikel bij Ikea is.
Na Tidaholm rijden we verder naar Bredsand. Net als in Tidaholm verblijven we daar in een Stuga. Dit is een blokhutje. In veel van deze hutjes heb je, zoals ik al in een eerder weblog schreef, niet zoveel voor handen. Een bed en een tafel met stoelen is vaak alles. We zijn gelukkig gewend aan kamperen, dus dat komt vast goed.
Over de rest van de reis vertel ik je graag meer als we er bijna zijn. Het volgende blogje zal hopelijk vanaf de boot richting Zweden komen!

• 14 Juli 2019 - 17:18

Marie-Louise:

Het duurt nog even maar dan lekker op pad!
    Hopelijk dat Paul gewoon kan slapen en uitgerust de reis kan beginnen.
    Slapen op eenboot is best prettig, vind ik.
    Hoe lang is het varen?

Ik wacht op het volgende verhaal

• 14 Juli 2019 - 17:37

Mandy Van Der Stel:

De overtocht duurt 9 uur. We vertrekken ‘s avonds 23.30 uur en komen dus ‘s morgens 8.30 uur aan. We moeten al een uur eerder aan boord zijn, dus dan kunnen we al gaan slapen als we willen.