Viksdalen en de jarige schrijfster - Reisverslag uit Førde, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu Viksdalen en de jarige schrijfster - Reisverslag uit Førde, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu

Viksdalen en de jarige schrijfster

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

13 Augustus 2019 | Noorwegen, Førde

Hieperdepiep, hoera! Ik ben jarig. Aangezien jullie me bijna allemaal vrij goed kennen, weten jullie inmiddels dat ik gek ben op mijn eigen verjaardag. Ik kan 's avonds niet slapen en wordt als een kind zo blij van alle felicitaties en lieve wensen. Natuurlijk helpt het ook dat je cadeautjes krijgt. Maar aangezien ik heb besloten mijn verjaardag in principe niet meer te vieren wordt dat natuurlijk steeds minder. Daarnaast zijn we de afgelopen 2/3 jaar steeds op vakantie met mijn verjaardag. Ik heb natuurlijk wel iets gekregen van mijn man, namelijk een mooie tas die ik graag wilde hebben. Die staat thuis te wachten tot ik hem mee naar school kan gaan nemen. Verder begreep ik van mijn moeder en Peter dat er thuis ook nog iets op mij staat te wachten, dus daar ben ik nu al benieuwd naar!

Maar even terug naar de vakantie, die helaas nog maar 4 nachtjes duurt! Hoewel we nu allebei merken dat het ook wel weer tijd wordt om naar huis te gaan. We missen ons eigen huis en we missen onze katten, die gelukkig goed verzorgt worden door onze mama's en Peter. Maar voor nu genieten we zeker nog even! Gisteren zijn we naar Viksdalen gereden. Een dorpje in de middle of nowhere. En met recht, want de dichtstbijzijnde supermarkt is 8 kilometer, en dat is dan zo'n winkel zoals de Spar, zo'n dure waar je alleen heen wil voor dat ene vergeten pakje boter. De ''normale'' supermarkten zijn zo'n 15 kilometer verderop. Maar dit heeft wel zijn charme, want het is hier heerlijk rustig en we plassen ons een ongeluk want we zitten naast een waterval. Gisteren zijn we dus aangekomen op een camping met een hele aandoenlijke eigenaar, met grijze baard en wipneus. Je kan je voorstellen waar hij ons aan deed denken;) Wat ik onwijs leuk vond was de bibliotheek bij de receptie en de kindertekeningen die de muur sieren. Op één van de tekeningen staat 1976, dus die hangen er al even! De sleutels liggen buiten de receptie op het bankje op je te wachten, pak je sleutel en kom maar even betalen als de receptie open is. Dit is overigens 's morgens een uurtje en 's avonds 2, maar dat kan hier allemaal gewoon.

Vandaag hebben we een rustig dagje gehad. We hadden geen weker staan, waardoor we rustig wakker werden en op zoek gingen naar een stadje in de buurt waar we een kop koffie met een gebakje konden krijgen. Dit stadje in de buurt bleek zo'n 50 minuten verderop te zijn. Vanuit Stavanger ken ik nog het winkelcentrum Amfi, dit is een landelijk soort concern. Er zat hier ook zo'n Amfi, en daar zitten standaard een koffietentje en andere grote zaken. Daar zijn we dus lekker naartoe geweest, mede doordat het regende en we zo droog liepen. We hebben lekker gekeken, geluncht, cake gekocht voor in het huisje en weer naar huis gegaan. In het huisje terug gekomen bleek het onwijs koud te zijn, dus toen hebben we de verwarming aangehad. Ik kan me niet heugen dat ik ooit in mijn leven op mijn verjaardag de verwarming aan heb hoeven zetten. 10 graden buiten, en het was bijna even koud binnen. Overigens ook de hele dag regen, dat komt ook zelden voor. Maargoed, rustig dagje gehad dus, was fijn.

Morgen rijden we door naar Geilo. Onze laatste echt plek van deze vakantie. De plek erna is in Larvik, daar zitten we vlakbij de boot die ons naar Denemarken zal brengen. Geilo staat bekend vanwege het flinke skigebied, waar trouwens ook in de winter veel activiteiten zijn. Er is in elk geval een lift omhoog, waar je kunt wandelen en, als je het aandurft, ziplinen. Ik heb het even zitten bekijken, en af en toe bekijk ik de website nog een keer.... Spannend maar ook gaaf, misschien wel, misschien niet... We weten het nog niet, maar we denken er serieus over na. Jullie horen het dus nog van ons!

Nu gaan we rustig aan wat spullen inpakken in de auto en als het hopelijk nog droog wordt vandaag een rondje lopen, zou toch lekker zijn...

  • 13 Augustus 2019 - 15:41

    Gijs:

    Wat ontzettend leuk om jullie zo te kunnen volgen

  • 13 Augustus 2019 - 16:12

    Mama:

    Hieperdepiep voor my birthdaygirl.
    Gefeliciteerd lieve schat. Jullie zitten best ver weg maar ik heb samen met tante Jeannette
    een lekkere appeldriehoek gegeten

  • 13 Augustus 2019 - 18:03

    Petert:

    Hee noorderlingen, nog trollen en elfjes gezien? Volgens de noren zelf bestaan die best wel echt.
    Ik vind het treurig dat jullie vakantie er bijna op zit, lichrpuntje is wel dat er ook best veel zijn die blij zijn dat julliu weer in het land zijn.

    Xxx

  • 14 Augustus 2019 - 06:26

    Jeannette:

    Hoi, hoi,
    Even een inhaalslag gedaan met het lezen vd verslagen. Ik kon er zelf niet in komen, dus ML heeft ze me gemaild. Wat een bizar mooie reis maken jullie en erg leuk om de verslagen te lezen. Deze herinnering nemen jullie voor altijd mee. Geweldig!

  • 14 Augustus 2019 - 09:42

    Mama Van Der Stel:

    nou ik zou het wel doen dat ziplinen leuk joch.zoiets doe je niet elke dag.maar verder moeten jullie het zelf weten natuurlijk.geniet er nog even van van jullie avontuurlijke vakantie Paul en Mandy en we horen wel weer van jullie.
    gr.pap en mam xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Hoi! Welkom op mijn blog! In januari zal ik naar Stavanger gaan om daar een half jaar te studeren. Hier lees je erover!

Actief sinds 05 Juli 2012
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 20638

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 09 Juli 2023

Noorwegen 2023

08 Juni 2022 - 16 Juli 2022

Noorwegen 2022

25 Juli 2019 - 18 Augustus 2019

Noorwegen en Zweden

31 December 2012 - 02 Juni 2013

Studeren in Stavanger

Landen bezocht: