Oslo en Reisdag - Reisverslag uit Beitostøl, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu Oslo en Reisdag - Reisverslag uit Beitostøl, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu

Oslo en Reisdag

Door: Marie-Louise

Blijf op de hoogte en volg Mandy

09 Juni 2023 | Noorwegen, Beitostøl

Gisteren de laatste dag in Oslo.

Het weer was prachtig dus op pad.

Peet heeft veel te weinig kleding meegenomen dus hebben de twee dames hem belaagd met overhemden en poloshirts.

Hij werd gek van ons.

Ik was blij dat Annie er was want tegen twee vrouwen kan hij niet op.

Dus gingen we de winkel uit met 4 shirtjes. Wie Peter een beetje kent weet dat het een enorme vangst is.

Daarna naar de fotowinkel want ik heb mijn lensdop verloren en ik wilde er wel 1 hebben en Annie wilde een fototasje voor haar mooie nieuwe camera. Ik ben geslaagd maar Annie helaas niet.

We wilde nog naar Akershus een vesting die aan de haven ligt en een leuk interessant museum heeft over de geschiedenis en waar Akershus voor gebruikt werd en wordt.

Moe van het geslenterd nog even een souveniersshop in gelopen om wat leuke dingen te kopen.

Eenmaal in het huisje lekker gegeten en tassen ingepakt want we gingen de volgende dag weer op pad. Een rit van 233 km waar we ongeveer 4,5 uur over zullen doen.

Vrijdag 9 juni weer een zonnige dag.

Alles in de auto geladen door Peter en wij de laatste dingetjes opgeruimd op naar Beitostølen.

Het zou daar wat minder qua temperatuur zijn dus de jasjes en vestjes bij de hand gehouden.

Een prachtige rit waar eerst het wat vlakker werd en later weer bergen met flinke toppen met veel sneeuw.

De hytte ingericht en even naar de tourist informatie en voor 3 dagen boodschappen ingeslagen.

We hadden een lekker bakkie thee/koffie verdiend dus die snel gezet en buiten genoten van de rust.

Vandaag kookt Annie en ik heb het makkelijkste gerecht uitgekozen om te maken morgen of overmorgen.

Zondag horen jullie weer van ons.

Zonnig weekend gewenst!

• 09 Juni 2023 - 17:55

José :

Ocherme Peter....hi hi

• 09 Juni 2023 - 20:14

Sjef:

Hey maatje, je kon het van te voren weten, met twee vrouwen op stap dan vraag je erom.

• 10 Juni 2023 - 00:15

Martin:

Beetje lief zijn voor Peter. Die man heeft het al zo zwaar. Doe hem de groeten!