2 dagen in Beitostølen! - Reisverslag uit Beitostøl, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu 2 dagen in Beitostølen! - Reisverslag uit Beitostøl, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu

2 dagen in Beitostølen!

Door: Marie-Louise

Blijf op de hoogte en volg Mandy

11 Juni 2023 | Noorwegen, Beitostøl

Zaterdag 10 juni:

Annelies, de dochter van Annie, is jarig vandaag. Hieperdepiep hoera.

Vandaag gaan we eens kijken of we een beetje leuke wandeling met z’n drietjes kunnen maken.

Eerst een stukje gereden en de auto op een parkeerplaats gezet.

Alles mee brood, water, koeken voor Peet, Jus d’orange voor Peet.

We hadden een stuk gelopen en waren de weg alweer kwijt, na ja de paaltjes met de nummers.( wij zijn daar best goed in).

Peet kreeg ook nog een flinke hypo dus na koek en jus, wat nog niet genoeg was, zijn we weer teruggegaan naar het huisje en eerst gezorgd dat Peet weer op de been was en na de lunch, hadden we met Peet overlegd, gingen Annie en ik een wandeling maken.

Niet te lang en geen rode wandeling. Je snapt het al…..het werd toch een rode wandeling want veel anders is hier niet. Niet zo heftig als de vorige gelukkig. Het was wel een prachtige wandeling.

Peet had lekker zijn podcast zitten luisteren. Hij vond het gezellig dat de dames er weer waren.

Zondag 11 juni:

Na het ontbijt wilde we 3 dingen gaan doen, die goed te combineren waren.

Een kerk, Chapel of Light, een scenic route Valdresflye ( prachtige routes door heel Noorwegen) en een hotel wat 100 jaar oud is maar dat van binnen nog hetzelfde uitziet.

De kerk zouden we doen als we terug kwamen.

Het hotel zijn we gestopt maar door de raampjes glurend vond ik het niet veel bijzonders en we vonden het raar om er zomaar naar binnen te wandelen.

Wederom foto’s gemaakt en op naar de route.

Wat een schoonheid zijn we weer tegen gekomen. Er lag nog veel sneeuw en ijs. Regelmatig gestopt om te kijken en het fotomomentje te doen.

Onderweg appte Mandy wat we aan het doen waren vandaag en na heen en weer appen kregen we een tip om de Sognefjellet te rijden want die vonden zij mooier dan de Valdresflye. Een route van 108 km maar we begonnen wat later in de route en moesten iets eerder afbuigen.

Mandy had meer dan gelijk. Een schitterende route die we niet hadden willen missen ook een scenic route.

Het betekende wel, ook door afslag missen, dat we pas om 21 uur thuis waren maar een ervaring rijker.

We hadden het alledrie niet willen missen.

Kijk maar naar de foto’s dan weet je waarom.

Morgen weer een reisdag. We gaan naar Voss. Daar zijn watervallen die we graag willen bezoeken, de Laerdaltunnel en de Aurlandsfjellet. Als we nog tijd over hebben kijken we wel weer.

We genieten en hebben het goed en fijn samen.

Dinsdag een nieuw verslag.

Groetjes uit zonnig Noorwegen.( maar heel aangename temperatuur)

Ik krijg de foto’s van de Sognefjellet er nu niet op maar zal ze later toevoegen.

Ik was nog vergeten te vertellen dat we onderweg naar de hytte nog bijna een prachtige vos onder onze wielen hadden. Gelukkig renden het beestje snel en ik kon nog wat remmen.

Maar wat een prachtig beest met een mooie kleur.

• 11 Juni 2023 - 23:24

Martin:

Jullie zijn actief en zo te zien werkt het weer mee. Akelig toch die hypo van Peter. Zijn weer mooie foto's van prachtig landschap. Liefs van je broertje

• 12 Juni 2023 - 00:07

Jeannette :

Wat is het toch prachtig daar, heerlijk dat jullie zo genieten. Op naar nog meer mooie dagen

• 12 Juni 2023 - 00:17

Gijs:

[e-1f603] Wauw!

• 12 Juni 2023 - 07:58

Judith Stengs:

Je schoenen zullen aan het eind van de vakantie aardig versleten zijn. Maar wat een prachtige foto,s. Wat zullen jullie genieten.

• 13 Juni 2023 - 16:35

Annelies:

Dank jullie wel voor de felicitaties. Wat leuk om jullie avontuur te lezen. Jullie zijn lekker aan het genieten.

Veel plezier

Xxx Annelies