Tweede dag Voss en reisdag - Reisverslag uit Tau, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu Tweede dag Voss en reisdag - Reisverslag uit Tau, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu

Tweede dag Voss en reisdag

Door: Marie-Louise

Blijf op de hoogte en volg Mandy

16 Juni 2023 | Noorwegen, Tau

Woensdag 15 juni:

Zoals gepland zijn we op weg gegaan voor de mooie rit van de Aurlansfjellet.

Maar eerst wilde we Annie het kleine dorpje laten zien waar wij gisteren geweest zijn.

In dat dorpje wordt speciale kaas gemaakt wat de Noren Burnoist noemen.

Het is een kaas met een karamel smaak. Het wordt gemaakt van geiten en koemelk gemaakt. Dat karamelliseren ze door het langdurig in te koken. We hebben natuurlijk een pakje gekocht om te proberen. Ik moet eerlijk zeggen ….niet mijn ding!

We reden over de weg naar het dorpje en we moesten wachten want de geiten waren op de weg.

Na ons rondje in het dorp op weg naar de Aurlandsfjellet en we waren het dorp nog niet uit of we konden niet verder want de geiten waren overal. Zie de foto’s!

Onze rit vervolgd naar de mooie route.

Mooi uitzichtspunt, Stegastein, mooie waterval en mooie route.

We hebben enorm van genoten.

De terugweg was een behoorlijk ritje maar mooi.

In de avond na een lekker maaltijd hebben we de voorbereiding voor onze reisdag getroffen.

Donderdag 15 juni:

Reisdag.

We moesten en lange trip maken van wel bijna 6 uur.

Dat is voor Noorse begrippen niet echt lang.

Ook dit was weer een prachtige rit.

We rijden allemaal dus dat scheelt.

Dan kan je kilometers maken.

Maar haast moet je zeker niet hebben want dan mis je heel veel.

Eenmaal aangekomen in de buurt (Tau/ Stavanger) van het huisje wisten we dat het moeilijk zoeken zou worden naar de goede weg naar boven.

Nou dat hebben we geweten.

Google maps stuurde ons naar een grindpaadje, die we echt niet hadden moeten nemen.

Auto vast in een greppel en dankzij Peet zijn stuurkunsten konden we gelukkig met een hele auto onze weg vervolgen.

We moesten wel samenwerken. Ik achter de auto, Annie aan de voorkant van de auto en Peet achter het stuur.

Ik riep van achter de auto links of rechts en Annie aan de voorkant herhaalde dat en Peet deed deze keer wat de vrouwen zeiden.

Uiteindelijk heb ik de eigenaar van het huisje gebeld en die is ons bij een tankstation komen oppikken. Hoe lief is dat!

Maar het was het angstzweet waard.

Een prachtig uitzicht vanuit het huisje. Zie de foto’s.

Het lijkt wel een screensaver op je pc.

Ik ben een dag later dan de bedoeling was maar dat haal ik wel weer in.

Wij genieten nog steeds van alles en hebben het goed met elkaar.

Morgen schrijf ik weer!

Liefs Marie-Louise


  • 16 Juni 2023 - 22:13

    Helma:

    Wat maken jullie toch leuke en spannende dingen mee. En prachtige foto's weer. En Peter goed gestuurd en geluisterd naar de dames, goed bezig[e-1f609]geniet er nog lekker van saampjes!


  • 16 Juni 2023 - 23:13

    Martin:

    Die Peter is ook van alle markten thuis. Eerst loopt hij tussen de geiten, onherkenbaar. En dan laat hij zijn stuurmanskunst zien. Toch goed dat jullie hem meegenomen hebben.


  • 16 Juni 2023 - 23:23

    Peter:

    Ach weet je Martin en Helma, ik ben handig in gebruik volgens mijn vrouw. Verder wat Marie al schreef, het was een team dingetje, waarbij de dames koudbloedig en ik met het angstzweet het nodige deed.


  • 17 Juni 2023 - 00:53

    José :

    Meiden, goed gedaan hoor, door jullie was het voor Peter een makkie natuurlijk....[e-1f609][e-1f92d]

    Mooie foto's weer...

    Nog gezellige dagen samen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Hoi! Welkom op mijn blog! In januari zal ik naar Stavanger gaan om daar een half jaar te studeren. Hier lees je erover!

Actief sinds 05 Juli 2012
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 20810

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 09 Juli 2023

Noorwegen 2023

08 Juni 2022 - 16 Juli 2022

Noorwegen 2022

25 Juli 2019 - 18 Augustus 2019

Noorwegen en Zweden

31 December 2012 - 02 Juni 2013

Studeren in Stavanger

Landen bezocht: