Aankomst Mandy en Paul en gezamenlijke eerste dag - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu Aankomst Mandy en Paul en gezamenlijke eerste dag - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu

Aankomst Mandy en Paul en gezamenlijke eerste dag

Door: Marie-Louise

Blijf op de hoogte en volg Mandy

20 Juni 2023 | Noorwegen, Stavanger

Vrijdag 16 juni:

Mandy en Paul zijn in ieder geval in Noorwegen. Ze moeten nog wel een knappe rit maken maar ze zijn rond half drie bij de supermarkt “ Kiwi” waar we afgesproken hebben. Kunnen we gelijk boodschappen doen en dan kunnen wij ze over een veilige maar hobbelige weg naar boven loodsen.

Maar zover was het nog niet.

Na een lekker ontbijt met een prachtig uitzicht gingen we met z’n drietjes Stavanger ontdekken.

Onderweg kom je door twee tunnels waar je tol voor betaald maar dat doen ze op kenteken dus krijg je, als het al gebeurd, thuis de rekening.

Van alle tolwegen van vorig jaar moeten we nog steeds de rekening krijgen.

Wij waren al in Stavanger geweest maar toen was het weer niet zo erg goed dus Annie het witte dorpje, het gekleurde straatje en de brandwachttoren laten zien.

Lekker rondgewandeld en Annie en Peet genoten van een heerlijk ijsje.

Mandy en Paul meldde dat ze rond half 4 in Jorpenland zouden zijn.

Dus zijn wij op tijd weer teruggegaan. We hadden nog wat tijd over dus de dames hebben lekker wat gewinkeld en Annie een jurk gekocht en ik een blouse.

Peet was ook weer blij met de dames.

Mandy en Paul onthaald en geknuffeld en daarna de boodschappen gedaan.

Peet voorop de berg op en Mandy op gepaste afstand erachter aan. Gepaste afstand vanwege de stof die opwaaide omdat het al 2 maanden niet geregend heeft. Het is een grindpad met overal schaapjes dus Mandy haar vakantie was ook goed begonnen.

Eenmaal boven de auto uitgeladen en lekker de schaduw opgezocht want het was weer een warme dag.

Gezellig gegeten en Annie canasta geleerd. Wat haar best goed afging.

Op tijd naar bed want morgen gaan Annie en Paul de Preikestølen lopen.

Zaterdag 17 juni:

Annie en Paul gingen er vroeg uit om een enorme prestatie te gaan leveren.

Ze gingen om half negen de tocht aan en twee uur later waren ze boven. Dat is echt heel strak tempo. Een super prestatie.

Ze mogen trots zijn.

Paul had hem al een keer gedaan maar voor Annie was het de eerste keer en ze vond het fantastisch.

Petje af!

Mandy, Peet en ik hadden een rustiger plannetje. Een mooie rit naar een brug waar we de volgende dag onderdoor zouden varen.

Er was een prachtig uitzichtpunt en daar hebben we mooie plaatjes geschoten.

Samen een lekker broodje gegeten om daarna weer terug te gaan naar het huisje.

Annie en Paul zouden de boodschappen meenemen zodat we niet met z’n vijven in de winkel moesten gaan beslissen wat we gingen eten.

Wij zijn trots op Annie en Paul!!

s’ Avonds weer lekker gegeten en verder eigenlijk niets gedaan. Gewoon genieten samen.

Morgen gaan we een boottocht maken die wij (Mandy, Paul, Peet en ik) vorig jaar ook hebben gedaan maar met slecht weer.

Dus wilde we alles wel zien met een heerlijk zonnetje erbij.

Mandy gaat de volgende blog schrijven.

Ik zal nog een blog schrijven over onze dagen in het zuiden en op weg naar de boot.

De mooie vakantie zit er alweer bijna op.

Peet en ik gaan richting de boot maar eerst nog een paar overnachtigen in het zuiden en de andere drie gaan naar Bergen. Paul en Mandy beginnen net en Annie gaat het hun mee omhoog tot aan de Trollstigen.

• 20 Juni 2023 - 20:12

Helma:

Jammer dat t er voor jullie 2 bijn opzit, maar nog even genieten van jullie prachtige reis! Mandy, Paul en Annie heel veel plezier de komende tijd.

• 20 Juni 2023 - 20:28

Sjef:

Heel veel plezier samen, en Maril en Peet jullie wens ik alvast een fijne terug reis en aan de foto's te zien hebben jullie weer genoten van Noorwegen. Groetjes

• 20 Juni 2023 - 20:55

José :

Annie en Paul, een aardige wandeling die jullie gemaakt hebben..zal wel genieten zijn geweest.

Mandy paul en Annie jullie nog een fijne doorreis met veel moois...

Maril en Peter nog even genieten van jullie laatste vakantiedagen...liefs en knuf

• 20 Juni 2023 - 21:19

Annie:

Bedankt Allemaal het is een heel mooi land en ik geniet in volle teugen van alles.Eerst met Marie Louise en Peter en nu met Paul en Mandy.1 nadeel ,de dagen vliegen erg snel voorbij.Zo is het smorgens en zo zit je weer aan het avondeten. Nou lieve mensen fijne avond en jullie horen de rest wel van deze prachtige vakantie. Groetjes.

• 21 Juni 2023 - 03:10

Wil Boosten:

Geniet er maar lekker van.

• 21 Juni 2023 - 23:29

Martin:

Fijn om dochter en (schoon)zoon te zien. Meteen actief, zeker Paul met zijn moeder. Het zit er bijna voor jullie op, Marie Louise en Peter. Nog een "toetje" in het zuiden. Zie graag nogeer foto's als ik terug ben. Goede terugreis. Liefs Josha en Martin.