Reisdag en eerste dag Voss! - Reisverslag uit Beitostøl, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu Reisdag en eerste dag Voss! - Reisverslag uit Beitostøl, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu

Reisdag en eerste dag Voss!

Door: Marie-Louise

Blijf op de hoogte en volg Mandy

13 Juni 2023 | Noorwegen, Beitostøl

Maandag 12 juni:

Een reisdag.

Op naar het volgende appartement in Voss.

Maar voor we gingen rijden wilde we nog even een kapel bezichtigen genaamd “the chapel of light”.(zie foto)

Een mooie rit maar vooral op een “soort van” snelweg!

De E wegen hier mag je maximaal 80 km per uur rijden en vaak ook stukken van 70 of 60 km.

Geeft niet want je houdt er rekening mee. Reizen en kijken en fotomomentjes is wat je doet op een reisdag.

En natuurlijk inpakken, schoonmaken en uitpakken.

We zijn wel meteen onderweg naar een waterval gereden.

Veel herrie en veel water. Maar wat een geweld en prachtig.

Zie foto’s

Appartement is wederom prima.

Dinsdag 13 juni:

We hebben een wandeling uitgezocht om met z’n drietjes te lopen.

Het is bij een kloof en niet ver rijden van onze overnachtingsplek.

De weergoden zitten ons weer mee.

Zonnig, onbewolkt en best warm.

De kloof is over een periode van duizenden jaren ontstaan door het ijs en water uit de rivier. De kloof is aangepat voor bezoekers wat je eigenlijk in Noorwegen niet veel ziet.

Daarna wilde Annie graag met een treintje mee wat wij vorig jaar al gedaan hadden en wat wij niet zo bijzonder vonden. Leuk om een keer te doen maar om daar weer zoveel geld voor neer te leggen. Annie vond het geen probleem om het alleen te doen anders was ik toch echt meegegaan.

Het treintje van Flåm.

Gelukkig heeft Annie er erg van genoten.

Wij zijn naar een klein dorpje gereden waar een klein staafkerkje staat en dat bleek nog een leuk dorpje te zijn ook.

Daar lekker rondgewandeld om wel ervoor te zorgen dat Annie niet op ons moest wachten want dat is niet leuk terugkomen.

Annie was erg enthousiast.

Als afsluiter van de warme dag hebben Peter en Annie een lekker ijsje genomen. Twee flinke bollen in een grote hoorn.

Naar het appartement gereden en vandaag heerlijke zalm met gebakken aardappeltjes en doperwten gegeten.

Het heeft heerlijk gesmaakt.

Morgen staat een scenic route op het programma. De Aurlandsfjellet met een prachtig uitzichtspunt.

De dag erna reizen we richting Stavanger waar Mandy en Paul aansluiten.

Mandy en Paul goede reis en doe voorzichtig!

• 13 Juni 2023 - 21:01

Jeannette Stange:

Iedere foto is er even mooi. Wat is het daar toch prachtig. Ook leuk om te lezen wat jullie allemaal doen.

• 13 Juni 2023 - 21:37

Juane:

Wat mooi weer. Zo blij dat jullie ook goed weer hebben . Mijn kaak doet pijn van het open en dicht van die plaatjes . Ene wonder na de ander . Wat kan de Wereld toch mooi zijn waar de mens niet met zijn pootjes aan heb gezeten.

• 14 Juni 2023 - 00:16

José :

Leuk die kapel van licht...mooi licht...en die waterval is ook een joekel...mooie plaatjes wederom...is te zien dat jullie volop genieten.

Mandy en Paul goede trip .

• 14 Juni 2023 - 00:17

Helma:

Wat een prachtige plaatjes weer, vooral die waterval en die kapel, heel mooi! En door je gedetailleerd verslag reizen we een beetje mee met jullie.. enige mindere aan het verhaal is natuurlijk die zalm, maarja[e-1f602] Geniet ervan verder en Paul, Mandy en ? Goeie reis[e-1f618]

• 14 Juni 2023 - 00:30

Martin:

Ben benieuwd of jullie Noorwegen anders ervaren als vorig jaar. De plaatjes zijn weer even mooi en de verhalen enthousiast. Wat je zegt over het treintje van Flaim. Dat hebben wij er waren ook zo ervaren.Geniet volop verder! En gezellig dat Paul en Mandy er aan komen