Ha det bra! (Tot ziens) - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu Ha det bra! (Tot ziens) - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu

Ha det bra! (Tot ziens)

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

15 Juli 2022 | Noorwegen, Kristiansand

Helaas, we gaan naar huis. Hoewel we hier al bijna vier weken zijn, voelt het veel korter. Hierbij dus het laatste verslag over de afgelopen dagen.

We zijn afgelopen dinsdag van Oslo naar Evhe gereden. Zo zuidelijk waren we nog niet echt geweest. In elk geval niet voor meer dan een overnachting. Op de camping in Evje hadden we weer een lekker basic huisje, maar wel het zonnetje, waardoor we lekker buiten konden zitten.

Woensdag zijn we naar Kvåsfossen geweest, een museum over zalm, zalmvissen en hoe ze de natuur een handje hebben geholpen zodat er meer zalm in de Noorse rivieren kwam. Daaronder was een zalmtrap. Zalm staat erom bekend dat ze van de zee de rivier op zwemmen en weer terug. De trap helpt hen bij een waterval. Het was erg leuk om een keer te zien hoe dat werkt.

Donderdag zijn we na een rustige start naar een dam gereden. We hebben een stukje gelopen en voelden ons daar toen alleen op de wereld. Je hoorde niks dan de wind, en er kwam niemand voorbij. Terwijl we bovenop een berg zaten te lunchen, lieten we de lens van de camera nog vallen. Met ingehouden adem zagen we hem tot stilstand komen tegen een struikje, waar we hem gelukkig konden pakken. Dat had heel anders kunnen aflopen, maar we hebben geluk gehad. Paul heeft de lens even schoongemaakt, maar hij doet nog gelukkig nog perfect! De rest van de dag hebben we rustig aan gedaan, alvast wat spulletjes ingepakt en ‘s avonds, ironisch genoeg, zalm gegeten.

En nu zitten we dan op de boot. Op weg van Kristiansand naar Eemshaven. We hebben allebei een dubbel gevoel. We willen nog geen afscheid nemen van Noorwegen, maar kijken er ook naar uit om weer in ons eigen bed te liggen morgenavond. En de katten te knuffelen natuurlijk!

We hopen snel weer terug te kunnen naar Noorwegen. Volgende keer willen we graag naar de Noordkaap. Dus in ons hoofd is het plannen al begonnen (misschien vooral bij mij trouwens, ;))

Bedankt voor het lezen weer!

• 15 Juli 2022 - 15:33

Helma:

Was weer leuk om mee te lezen. Wij wensen jullie een goeie terugreis!

• 15 Juli 2022 - 17:47

Sjef:

Een veilige terug reis en we verheugen ons al op de reisverslagen vanuit de Noordkaap

• 15 Juli 2022 - 21:58

Annie:

Wat een prachtige vakantie.En dan over de zalm dat zal best wel interessant geweest zijn .En gelukkig Paul dat je je lens nog op hebt.Nou slaap lekker op de boot en tot snel thuis in Nederland xxxx

• 16 Juli 2022 - 01:21

Marie-Louise :

Dat zit er “ jammer genoeg” weer op.
    Op naar de volgende planning voor een ander deel van Noorwegen.
    Veilig thuisreis

• 16 Juli 2022 - 18:41

Nora:

Jeetje, die 4 weken zijn snel gegaan. Maar ja, time flies when your having fun.
    Goeie en veilige reis terug!