Oversteek Kopenhagen naar Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu Oversteek Kopenhagen naar Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu

Oversteek Kopenhagen naar Oslo

Door: Marie-Louise

Blijf op de hoogte en volg Mandy

09 Juni 2022 | Noorwegen, Oslo

Heerlijk geslapen in Maribo Duitsland.

De volgende dag waren we 10 jaar getrouwd en we hadden van Mandy en Paul een cadeautje meegekregen en een kaart waarop duidelijk stond dat we het pas 8 juni mochten opmaken.

Een lieve kaart met daarbij een kaars voor de romantische avonden in Noorwegen en niet onbelangrijk de muggen blijven ook van je weg.

Om half elf op pad richting Kopenhagen om de boot te nemen naar Oslo.

Ik vind de natuur in Denemarken erg doen denken aan Nederland.

Het ene moment zit je in Friesland en het ander moment kom ik thuis (Limburg). Mijn tantes zullen begrijpen wat ik bedoel want dat zeggen we altijd als we de heuvelen van Limburg zien.

We waren ruim op tijd bij de boot dus op ons gemakje een bammetje gegeten.

Rond half twee mochten we ons een stukje verplaatsen richting de boot.

Geen vouchers gewoon je kenteken. Super makkelijk voor ons nitwitz.

Dan rijd je de boot op en dat is echt krap op elkaar. Je moet je deur niet open gooien maar met beleid openen.

We wisten welke hut we hadden dus die was snel gevonden en we hadden mazzel onze hut was al klaar.

Geïnstalleerd en de boot verkennen.

Voor mij ging een wereld open en bij mijn zeeman ging zijn hart open.

Lekker gegeten en mooie foto's gemaakt en in de hut lezen en puzzelen en lekker slapen.

Na ja lekker!!! Geslapen.

De volgende ochtend werden we gewerkt door een alarm die ons vertelde dat we om 10 uur in Oslo aan zouden komen en dat we om 9.45 uur in de auto moesten zitten.

Na een goed ontbijt de boot af en op zoek naar Tourist office in Oslo want ons nitwitz wilde gewoon een Oslo card op zak hebben in plaats van digitaal.

Sorry Mandy!!

Onze mooie accommodatie na zoeken gevonden en de auto er neergezet om met de bus Oslo te verkennen.

Oslo is een mooie, schone en vriendelijke stad.

Een wandeling gemaakt langs wat belangrijke gebouwen om vervolgens het Historisch museum over de Vikingen te bezoeken.

Na wat boodschappen weer met de bus naar het huisje om de auto uit te laden en ons te settelen.

Simpel maar lekker gegeten(al zeg ik het zelf) nu moe en voldaan mijn verslag maken.

Morgen naar Vigeland beeldenpark maar daarover de volgende keer meer.

Veel leesplezier.

Liefs Marie-Louise

• 09 Juni 2022 - 22:04

Jeannette:

Hé heerlijk, we reizen gewoon een soort met jullie mee!

• 09 Juni 2022 - 22:25

Helma:

Klinkt al heerlijk dit eerste deel van jullie reis. GENIET ze!

• 09 Juni 2022 - 22:44

Marco:

Klinkt fantastisch, ook nog gefeliciteerd met jullie 10 jarig huwelijk.

Marco en Esther.

• 10 Juni 2022 - 06:03

Marco En Karin:

Lieve mensen,
    Wat een mooie reis hebben jullie voor de boeg. In Noorwegen, ook ons favoriete land!
    Geniet ervan met elkaar en van al het moois daar.
    Liefs Marco en Karin

• 10 Juni 2022 - 14:25

Sjef:

Wat leuk om jullie zo te volgen, fijne vakantie en geniet ervan, pas op maatje dat je niet zeeziek wordt!