Preikestolen! - Reisverslag uit Forsand, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu Preikestolen! - Reisverslag uit Forsand, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu

Preikestolen!

Door: Marie-Louise

Blijf op de hoogte en volg Mandy

23 Juni 2022 | Noorwegen, Forsand

Er zit maar één dag tussen hoor ik jullie denken!

Klopt maar dit was een heel bijzondere dag.

Buiten het feit dat mijn kleine neefje jarig is vandaag, hieperdepiep voor Jesse, hebben we met z'n viertjes een super prestatie geleverd.

Wij hebben de Preikestolen gelopen en dat doe je niet zo maar even.

Het is een klim van 4 km omhoog met zeer wisselende ondergrond, van natte grond, gewoon kiezelpaadje, flinke keienpaden en rotsblokken die werkelijk steil omhoog gaan.

Ieder zou zijn eigen tocht lopen maar aangezien Peter wat ongemakken heeft bleef ik liever bij hem in de buurt.

Oogje op mijn man houden.

Mandy en Paul liepen stukken mee en liepen op hun eigen tempo, soms wachtend verderop.

Maar het was heftig en heel zwaar......maar we hebben het gehaald.

Trots op ons viertjes maar vooral trots op die bikkel van een man van mij. Voor we gingen lopen beneden nog even wat gegeten zodat we energie genoeg hadden om de tocht aan te gaan. We hadden voor Peter in verschillende vormen suiker meegenomen zodat hij zijn bloedsuiker op peil kon houden. Nou dat was echt nodig.

Onderweg kwam je mooie uitzichten tegen en dat is dan een mooi fotomomentje en meteen een rust momentje.

Na een klim van 3,5 uur waren we boven waar Mandy en Paul al op ons stonden te wachten en dan valt je mond open van alle schoonheid om je heen. Daar hebben we het voor gedaan!!

Ik als durfal moest weer zonodig over de rand een foto maken waar de andere met afschuw naar zaten te kijken.

Aan een wildvreemde man gevraagd een foto te maken van ons viertjes op de beroemdste klif van Noorwegen.

Een pracht van een foto die zeker in ons huis wordt opgehangen.

Na een uur genoten te hebben van al het moois zijn we op weg gegaan naar beneden en als je denkt "dat zal een stuk makkelijker zijn" dan heb je het goed mis.

Een verschrikkelijke aanslag op Mandy haar knie en mijn oudere knieën en heupen. Onze mannen hebben ons goed naar beneden geholpen.

Een wandeling van 2,5 uur.

Wat waren we blij dat we beneden waren.

Moet moeite in de auto geklommen en op weg naar een supermarkt waar we van alles lekkers hebben gehaald want dat hadden we verdiend.

Daarna lekker pizza gehaald en strompelend naar het huis.

Lekker gegeten en nu zijn we op.

Lekker douchen en naar bed.

Slapen!

Morgen een reisdag en dan horen jullie zaterdag weer van ons.

Liefs van een trotse vrouw en (schoon)moeder.

• 24 Juni 2022 - 07:22

Jeannette:

Wat zijn jullie een onwijze dappere mensen. Natuurlijk was het de moeite waard, wat een uitzichten. Ik vind ik dat je beter omhooggevallen kan lopen, dan naar beneden. Nu nagenieten van jullie prestatie en het enorm gave landschap. Dikke kus,
    Je zusje

• 24 Juni 2022 - 20:47

Marco En Esther :

Heel knap van jullie, een trotse prestatie.

• 24 Juni 2022 - 21:57

Ania:

Wat een fantastische reis zijn jullie aan het maken. Wat een uitzicht.....Prachtige foto's ook.

• 25 Juni 2022 - 16:20

Martin En Veroni:

Leuk om jullie vrijdag even gesproken te hebben. Het enthousiasme spatte er van af. Wat een klim, wat een prestatie en wat een mooi uitzicht.

• 29 Juni 2022 - 06:04

Marco En Karin:

Wauw wat goed gedaan van jullie! Wij waren daar ook maar hebben de wandeltocht niet gedaan, wel vanaf de boot gekeken maar dat is toch anders. Nou genieten en genieten hoor! Liefs van ons.