Ice ice baby - Reisverslag uit Åndalsnes, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu Ice ice baby - Reisverslag uit Åndalsnes, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu

Ice ice baby

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

30 Juni 2022 | Noorwegen, Åndalsnes

We zijn alweer bij het laatste gezamenlijke deel van de reis aangekomen, Åndalsnes. Het voelt pas zo kort geleden dat Paul en ik aankwamen hier in Noorwegen. Gelukkig hebben we nog tot zondag, en hebben we ook nog meer dan genoeg te doen.

We zijn geëindigd bij onze reisdag van Voss naar Byrkjelo. Het was weer als een soort thuiskomen, zo'n lekker klein hutje. Vanuit Byrkjelo was het een ritje van zo'n 50 minuten naar Briksdalsbreen. Dat is een gletsjer waar je met een wandeling van ongeveer anderhalf uur naartoe loopt. Het eerste stuk zou wat omhoog gaan, daarna was het dan relatief vlak. Er reden ook trollcars naar boven, een soort grote golfkarretjes. Dan hoefde je alleen het laatste stuk te lopen. We besloten gewoon lekker te gaan wandelen. Het weer was goed, en een stukje berg omhoog kunnen we hebben. Dat stukje omhoog bleek iets langer te zijn dan verwacht, maar het was absoluut de moeite waard. Tegen het eind van de wandeling zag je bordjes staan met jaartallen. In dat jaartal kwam de gletsjer tot dat punt. Op dit moment is de gletsjer een stuk verder teruggetrokken. Je kunt er niet helemaal bij komen, maar wel in de buurt. Bij de foto's kun je zien hoe het eruit ziet. De autoband van mijn moeder en Peter bleek na een check gelukkig in orde en kan weer mee tot thuis.

De dag erna zijn we naar de Loen skylift gegaan. Vanaf de hoogte van het fjord vertrekt er een soort grote skilift/cabine naar 1011 meter hoogte. Boven waren een paar mannen aan het paragliden, dus daar hebben we lekker naar staan kijken. Met een prachtig uitzicht een lekker broodje gegeten.

Vandaag hebben we weer een reisdag gehad. Intussen zitten we lekker met een koud drankje op de camping aan de voet van de Trollstigen. De komende dagen gaan we lekker hier in de omgeving genieten met zijn vieren!

• 30 Juni 2022 - 20:03

Annie :

Nou mooi allemaal. Vooral nog effe genieten met zijn vieren, voordat je het weet gaat er iemand naar huis.Want waar het gezellig is vliegt de tijd voorbij

• 30 Juni 2022 - 20:17

Jeannette :

Wat zien jullie toch prachtige dingen en genieten jullie lekker van elkaar! Veel plezier nog

• 30 Juni 2022 - 22:05

Helma :

Geniet nog even saampjes van alle mooie dingen!