Lillehammer en omgeving - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu Lillehammer en omgeving - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu

Lillehammer en omgeving

Door: Marie-Louise

Blijf op de hoogte en volg Mandy

05 Juli 2022 | Noorwegen, Lillehammer

Na een mooie rit met redelijk weer zijn we weer aangekomen bij ons volgende logeeradres in Lillehammer.

Eerder op de rit hierheen hebben we gezwaaid naar Mandy en Paul die eerder op hun bestemming waren dan wij.

Maar we hebben een goed logeeradres. Het is een souterain en "huize stoot je hoofd niet" voor Peter".

De volgende dag wisten we dat het weer matig zou zijn dus onze plannen daarop aangepast.

Eerst eens naar Lillehammer om te kijken wat voor stad dat is.

Een gezellige stad met allerlei leuke winkeltjes en mooie omgeving om te zien.

Daarna vanwege het slechte weer zijn we een rit gaan maken rond het Mjosameer.

Het meer is 117 km lang en loopt van Lillehammer naar Eidsvoll.

Het breedste stuk is 15 km breed.

Door het slechte weer kan je mooie foto's maken.

Helaas kan ik niet alle foto's plaatsen.

De volgende morgen hebben we lange rit op het programma dus op tijd het bed uit.

We hebben de scenic route "Rondane"gereden.

Een 75 km lange rit maar we moesten eerst 90 km rijden om er te komen.

Maakt niet uit want je komt langs de prachtigste plekken.

Ik hoop dat jullie in mijn foto's het diepte verschil zien van bv de steen en de bergen. Het is een wijds gezicht wat je hebt.

Het was weer een prachtige rit met afwisselend mooi en slecht weer.....dat hoort gewoon bij Noorwegen. Maar het blijft een mooi land of de zon schijnt of het regent zo hard dat ze de emmer erachteraan gooien.

Mandy gaat waarschijnlijk ook een blog schrijven niet zover hiervandaan.

We waren aan het appen en we zaten op dat moment in hetzelfde gebied.

Liefs vanuit Lillehammer

PS Het is jammer maar onze vakantie zit er bijna op.

Mandy en Paul bedankt voor de tip dat Noorwegen mooi is. Peet wil er wel wonen!!

• 05 Juli 2022 - 18:59

Jeannette:

Gisteren even heerlijk bijgekletst en nu weer mooie plaatjes en en verhaal. Ook al is het bijna afgelopen, jullie nemen en bak aan herinneringen mee

• 05 Juli 2022 - 19:03

Sjef:

Geen probleem peter als je er gaat wonen, ik ken iemand die
    Zou zeggen, Wel een huis met een logeerkamer!!

• 05 Juli 2022 - 19:11

Marie-Louise :

De huizen hier hebben meerdere logeerkamers, Sjef!
    Jeannette het is een reis om nooit meer te vergeten

• 05 Juli 2022 - 20:38

Helma:

Jammer dat het bijna afgelopen is voor jullie maar zo te zien was het idd prachtig. Geniet nog even!

• 05 Juli 2022 - 22:22

Marco En Esther :

Een leuk huis en weer een prachtige omgeving, ik snap dat je er wilt wonen Peter. Maar daar hebben ze niet zo mooie entree straks,

• 05 Juli 2022 - 23:40

Martin En Veroni:

Blijf maar gewoon in Nederland wonen. Vinden wij wat gezelliger. Kan je hier je mooie herinneringen aan een prachtige reis koesteren.