Climb to the top! - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu Climb to the top! - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu

Climb to the top!

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

22 Januari 2013 | Noorwegen, Stavanger

Hey!

Je zal wel denken, alweer een verslag? JA, alweer een! Ik heb namelijk zoiets tofs gedaan vandaag. Na eerst op school te zijn geweest, wat trouwens tot nu toe goed bevalt, ben ik met 3 meiden uit de klas naar een uitkijktoren vlakbij school gegaan. De toren staat bovenop een berg/heuvel en is zelf ook vrij hoog. We wilden graag naar boven gaan terwijl de zon schijnt, aangezien dat natuurlijk voor het uitzicht erg mooi zou zijn.

Zo gezegd, zo gedaan. Na schooltijd begonnen we aan de tocht naar boven. Ik was bang dat het best een zware wandeling zou zijn, maar het viel gelukkig wel mee. Eenmaal aan de voet van de toren aangekomen vond ik het uitzicht al mooi, maar toen bleek dat we ook nog verder naar boven konden. Op de toren zelf kun je nog ongeveer 2 of 3 verdiepingen omhoog. Vanaf daar was het uitzicht pas echt prachtig! Je kon over Hafrsfjord kijken, naar de zee en over Stavanger. Adembenemend mooi uitzicht. Ik heb een heleboel foto's gemaakt, maar op foto's komt het toch minder over dan in het echt. De berg was niet heel hoog, maar groot genoeg om de vele meren en zee in de buurt goed te kunnen zien. Elke dag weer sta ik versteld van dit prachtige land.

Vandaag vertelde mijn docente dat er een tekort aan leraren is hier in Noorwegen, dus als jullie me zoeken over een jaar of 5, dan ben ik hier!

Liefs Mandy

• 22 Januari 2013 - 16:57

Mama:

Hee schat,

Wat een mooie foto's!!!
    Het ziet er prachtig uit en ik kan me voorstellen dat je daar van geniet.
    Maar even over dat laatste zinnetje......dat is wel heel ver weg Noorwegen dus daar moesten we het nog maar eens over hebben....haha

Kus mama

• 22 Januari 2013 - 17:17

Rob Van Raay:

Het is duidelijk! Je hebt het goed naar je zin. Dat is fijn om te lezen.
    De foto's zijn inderdaad prachtig, het is een mooie omgeving. Goed dat je daar nu al direct mee bezig bent. De omgeving zegt namelijk ook iets over de mensen die er wonen. Zo leer je alles nog sneller en beter kennen.
    Veel plezier met alles!

Kus, papa

• 22 Januari 2013 - 17:32

Carla:

hahaha, wat leuk, dat enthousiasme van jou! Als je daar dan toch gaat wonen, neem dan of een huis met veel logeerkamers of een huis met een grote tuin, waar onze caravan kan staan.
    Prachtige foto's!
    Groetjes van Carla

• 22 Januari 2013 - 17:47

Tamara:

Neeeee jij mag niet zo ver weg gaan.... Deze maanden zijn al saai!! Maar gelukkig vind je het leuk en doe je allemaal leuke dingen!!! Geniet ervan!! Xxxx

• 22 Januari 2013 - 18:44

Kiki:

Prima!! Ik kom wel langs :)) Fijn dat je het zo naar je zin hebt!

• 25 Januari 2013 - 19:46

Martin Vanderbroeck:

Lieve Mandy,

Eindelijk hebben we je weblognaam gekregen en kunnen dus met veel plezier je verhalen lezen. Wat een leuke start heb je gemaakt met aardige medestudenten in een mooie omgeving. Als je over 5 jaar nog in Noorwegen bent komen we je zeker opzoeken.

Veel plezier! Liefs uit Amsterdam

• 26 Januari 2013 - 20:13

Peter:

Héé wereldreiziger, dat je het geweldig naar je zin hebt is wel duidelijk, het is wel geen Uithoorn, maar ook best wel mooi daar ;-)
    Hier word al driftig gezocht naar vervoer en verblijf, komen we ff wat boodschapjes brengen.

Geniet van alles wat je ziet.