Jeg snakker litt Norsk! - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu Jeg snakker litt Norsk! - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu

Jeg snakker litt Norsk!

Blijf op de hoogte en volg Mandy

07 Februari 2013 | Noorwegen, Stavanger

Lieve allemaal,

Na 10 daagjes stilte hier weer een berichtje. Langzamerhand beginnen de zaken te wennen, en is al die mooie natuur, nog steeds mooi, maar niet nieuw meer. En daarom dus ook iets minder verslagen. Ik heb al klachten doorgekregen van mijn geliefde oom Martin(via mama). 'Er komt toch wel snel weer een verslag he?' Ja hoor, hier issie! Zoals je in de titel al kan lezen, heb ik Noorse les gehad! Vandaag heb ik de vierde les erop zitten en het is onzettend leuk! Jeg snakker Nederlandsk og litt Norsk! Gooi het maar lekker door google translate om te vertalen! Het valt me erg mee, en het is echt heeeel tof! Ik kan inmiddels zeggen dat ik nog niet zo goed Noors spreek, waar ik vandaan kom en waar ik nu woon. Natuurlijk kan ik ook vertellen hoe ik heet en dat ik vooral Engels en Nederlands spreek.

Gister ben ik met een groep Belgen, een Nederlandse en een Oostenrijke naar Sola beach geweest. Supermooi! Het is een strand hier redelijk in de buurt, en het schijnt ook een van de mooiste in de buurt te zijn. We hebben heerlijk gewandeld en gepicknickt in de duinen. Daarna hebben we heerlijk gegeten bij een van de Belgische meiden thuis:) Voor het eerst in een paar weken kip gegeten! Aangezien vlees hier onbetaalbaar is, eten we het eigenlijk nooit. Gelukkig is vis wel enigszins betaalbaar, dus dat eten we wel eens.

Verder supergaaf nieuws! Ik ga naar Lofoten! Dat is een eilandengroep in het noorden van Noorwegen. Het is DE plek om het noorderlicht te zien en eventueel bij boottochten ook orka's!!!!!! We gaan dinsdagmorgen vroeg weg, en 27 uur met de trein later zijn we in Bodo. Dan nog 3 uur met de ferry en dan zijn we op de Lofoten! Het schijnt een erg mooie plek te zijn, dus ik ben heel benieuwd! Ook naar de reis, 27 uur in drie verschillende treinen wordt een nieuwe ervaring voor mij!! Ik zal een heleboel foto's maken en bij mijn volgende verslag zetten!

Daarnaast ga ik zaterdag weer iets compleet nieuws doen! Ik ga namelijk naar een ijshockeywedstrijd! Hoe tof is dat!!! Nog nooit in het echt gezien, dus toen ik werd meegevraagd heb ik meteen gezegd dat ik mee zou gaan. Het is hier in de buurt, en het gaat tussen Noorwegen en Slovenie. Daarover later ook meer!

Het is inmiddels 11 uur, tijd om te gaan slapen, want morgen heb ik school en een carnavalsfeestje!! Slaap lekker!

Liefs Mandy

  • 08 Februari 2013 - 08:47

    Rob Van Raay:

    Hoi Mandy,

    Je verveelt je niet, dat is wel duidelijk! Fijn om te lezen dat het zo lekker gaat.
    Je maakt prachtige foto's. Soms wel wat veel van hetzelfde, maar dat kan ik me goed voorstellen als alles zo mooi is. Weggooien kan altijd nog. Wel is het misschien handig om op Facebook de foto's wat te gaan verdelen in albums per maand of zo.
    Heel veel plezier in het echte 'hoge noorden' en ik hoop echt dat je zowel de orka's als het noorderlicht goed te zien krijgt.

    Kus, Papa

  • 08 Februari 2013 - 09:23

    Carla:

    Hoi Mandy, wanneer ga je naar Lofoten?
    Ik hoop dat je zowel het noorderlicht als orka's of bruinvissen zal zien. De laatste hebben we ooit in de Geiranger fjord gezien en het is betoverend mooi om die dieren gewoon in het wild te zien.
    Wat lees ik nou: carnaval in Noorwegen? Dat zal door de buitenlanders georganiseerd zijn?
    Veel plezier en groetjes van je tante!
    Xxx Carla

  • 08 Februari 2013 - 10:01

    Anita:

    Hoi Mandy fijn dat je het zo naar je zin nog steeds hebt hahaha,wat gaaf dinsdag naar het Hoge Noorden neem wel je rust voor dinsdag word een zware reis voor je ,wat 27 uur is echt heel lang ,wens je ontzettend veel plezier en maak een hoop foto,s dikke kussss

  • 11 Februari 2013 - 21:08

    Martin Vanderbroeck:

    Hoi Mandy,

    Carnaval vieren in Noorwegen..hoe verzin je het? Maastricht is ook leuk hoor! Als geograaf ben ik natuurlijk even de atlas ingedoken om Lofoten op te zoeken. En dat ligt verdomd noordelijk.. de 68-ste breedtegraad! Lijkt me fantastisch als je daar orka's ziet. Op afstand genieten we met je mee. Heel veel plezier! Liefs, Martin

  • 19 Februari 2013 - 22:10

    Joep Vanderbroeck:

    Beste Mandy,
    Leuk om je verslagen te lezen. Ben je inmiddels al naar de Lofoten geweest? En ..... heb je het Noorderlicht gezien?
    Dat schijnt daar mogelijk te zijn, we hopen het erg voor je.
    Afgelopen zeterdag de verjaardag van oma Jetty gevierd bij ML en P thuis. Het was gezellig maar ook wel wat stil, nou ja voor zover stil mogelijk is met al die Vanderbroeckjes, laten we zeggen dat het iets minder druk was zo zonder jou.
    Martin en ik hebben mijn moeder aangeboden om samen met haar enkele dagen naar Berlijn te gaan. Eind juni met de trein naar het oosten, vier nachten in een hotel en begin juli weer terug. Mijn moeder wilde indertijd al graag naar Berlijn toen ze een vakantiereis voor haar 80ste verjaardag had gekregen. Matt heeft daar uteindelijk een andere stad van gemaakt. Dat heeft mijn moeder jammer gevonden. Nu is het eindelijk zo ver. Lijkt ons erg leuk om met z'n drietjes op pad te gaan. Handig ook om elkaar af te wisselen met het duwen van de rolstoel. Zo hoeft mijn moeder niet te duwen als Martin in de stoel uitrust.
    Ben benieuwd hoe het je vergaat.
    Groeten uit Gouda, mede namens Liesbeth, Mees en Roos, je oom Joep

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Stavanger

Studeren in Stavanger

Ik ga voor een paar maanden een minor volgen in Stavanger!

Recente Reisverslagen:

31 Mei 2013

De laatste dagen

26 Februari 2013

Vakantiee!!!!

07 Februari 2013

Jeg snakker litt Norsk!

27 Januari 2013

NSB

22 Januari 2013

Climb to the top!
Mandy

Hoi! Welkom op mijn blog! In januari zal ik naar Stavanger gaan om daar een half jaar te studeren. Hier lees je erover!

Actief sinds 05 Juli 2012
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 20573

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 09 Juli 2023

Noorwegen 2023

08 Juni 2022 - 16 Juli 2022

Noorwegen 2022

25 Juli 2019 - 18 Augustus 2019

Noorwegen en Zweden

31 December 2012 - 02 Juni 2013

Studeren in Stavanger

Landen bezocht: