Tunnels en treinen - Reisverslag uit Vossestrand, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu Tunnels en treinen - Reisverslag uit Vossestrand, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu

Tunnels en treinen

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

26 Juni 2022 | Noorwegen, Vossestrand

We zitten inmiddels in Vossestrand. Ten opzichte van Stavanger een stuk noordelijker. We hebben dan ook een aardige rit achter de rug.

Vrijdag zijn we vertrokken in Stavanger en via watervallen naar Vossestrand gereden. Onderweg kwamen we langs Langfossen, een prachtige waterval en langs Låtefossen. Langfossen was een mooie toevalstreffer, want die stond niet eens op het lijstje. Bij het huisje aangekomen bleek dat we een fantastisch uitzicht hebben vanaf de veranda over Oppheimsvatnet, een meer. Gelukkig hebben we tot nu toe lekker buiten kunnen zitten, en hebben we dus vol van het uitzicht kunnen genieten.

Gisteren, zaterdag zijn we naar Flåm gereden. Daar vandaan vertrekt een treintje naar Myrdal. Flåm ligt aan het fjord, dus op zeeniveau, Myrdal ligt op ongeveer 860 meter hoogte. Flinke stijging dus. Onderweg hebben we mooie uitzichten gehad over de bergen en dorpjes in de omgeving.

Na de treinrit zijn we door de (voorlopig) langste tunnel van de wereld gereden, de Lærdalstunnel. Inmiddels is er alweer een langere tunnel in aanbouw, ook in Noorwegen overigens. We zitten hier in een gebied met alleen maar buurtsupertjes, dus toen we in Lærdal waren, ook meteen maar een fatsoenlijke supermarkt opgezocht. Waar we door de tunnel heen waren gereden, zijn we over de berg heen terug gereden. Dat was een geweldig goede beslissing. Over de Aurlandsfjellet route zijn we van zeeniveau naar maximaal 1306 meter, en vervolgens weer terug naar beneden. Het was een prachtige tocht met bijna aan het eind Stegastein. Dit uitzichtpunt had ik al een poos op mijn lijstje staan, en nu zijn we er geweest. Het geeft een mooi uitzicht over het Aurlandsfjord.

Gisteravond zijn Paul en ik nog even op zoek gegaan naar elanden. Ik had advies gevraagd aan de eigenaresse van onze Airbnb waar we ze konden vinden, maar het heeft helaas geen elanden opgeleverd. Wel twee hertjes op een veld langs de weg.

Vandaag doen we een rustig dagje en morgen reizen we verder naar de volgende plek. We gaan dan naar Byrkjelo, weer iets noordelijker.


  • 26 Juni 2022 - 13:20

    Marie-Louise:

    Het watergeweld van de watervallen is echt enorm maar prachtig.
    De tocht over de berg was fenomenaal.
    Het is ook heerlijk om gereden te worden. Relaxed achterin een beetje rondkijken want je hebt ogen tekort.
    We hebben het samen onwijs gezellig en ik geniet met volle teugen

  • 26 Juni 2022 - 13:22

    Annie :

    Wat een leuke ritjes allemaal en dan die fantastische uitzichten .erg mooi .Lekker dubbel ervan genieten zou ik zeggen .Ik kijk uit naar jullie volgende verslag met mooie foto's.

  • 27 Juni 2022 - 16:53

    Nora:

    Brrrrrrr lekker in de sneeuw met je zomerkleding

  • 29 Juni 2022 - 19:55

    Kiki:

    Wauwww die waterval <3 prachtig al die foto's en verhalen van jullie. Ik ben eindelijk up to date en ik wil ook.. vooral in een boomhut!

    En waarom sta ik niet op je mailinglijst meer.. vast een bejaard emailadres wat niet meer werkt.. Ik meld me weer aan! GENIETSE!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Hoi! Welkom op mijn blog! In januari zal ik naar Stavanger gaan om daar een half jaar te studeren. Hier lees je erover!

Actief sinds 05 Juli 2012
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 20677

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 09 Juli 2023

Noorwegen 2023

08 Juni 2022 - 16 Juli 2022

Noorwegen 2022

25 Juli 2019 - 18 Augustus 2019

Noorwegen en Zweden

31 December 2012 - 02 Juni 2013

Studeren in Stavanger

Landen bezocht: