Rustdag en reisdag! - Reisverslag uit Byrkjelo, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu Rustdag en reisdag! - Reisverslag uit Byrkjelo, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu

Rustdag en reisdag!

Door: Marie-Louise

Blijf op de hoogte en volg Mandy

27 Juni 2022 | Noorwegen, Byrkjelo

We hadden onszelf een rustdag gegeven want je kan niet alleen maar op pad zijn. De omgeving van ons huisje waar we zaten leende zich daar best voor.

Lekker uitgeslapen, lekker ontbijtje (wat we overigens iedere dag doen), rustig douchen, lezen en Mandy moest nog een blog schrijven en een spelletje doen buiten op onze veranda.

In de middag zijn Paul, Mandy en ik naar de Tvinde waterval gereden omdat we er nog geen gezien hadden, zeg maar. Maar ook deze was indrukwekkend. Een geweld van water.

Daarna zijn we nog even naar Voss, een stadje in de buurt, gereden.

Daatr zagen we een kerk die en een deel van hout en een deel van steen is. Bijzonder.

Mandy en ik hebben dezelfde tik, echt moeder en dochter, wandelen over het kerkhof van zo'n kerk.

Ieder land heeft andere manieren om zijn geliefde te eren.

We waren onderweg toen het begon te spetteren en later brak het echt los. Onweer was voorspeld maar helaas gebeurde dat niet. Onweer tussen bergen is altijd spectaculair.

27 juni een reisdag.

Alles weer ingepakt en opgeruimd, zelf spullen van de eigenaar van het huisje ingepakt, op weg naar onze volgende en eerste hytte (lees hutje).

Voor Peter en mij een luxe hut en Mandy en Paul back to basic(zie foto's).

Vanaf vanmorgen zijn wij al bezig om met onze lease maatschappij te regelen dat we onze voorband, zit een scheurtje in, willen wisselen maar we komen er niet zoveel verder mee. Morgen naar een garage en de band laten wisselen en de rekening indienen ( wat een gedoe).

Onderweg kwamen we door de langste tunnel die er in Europa is "de Lærdalstunnelen", 24,5 km lang. Ze hebben om de 6 km een blauw licht gemaakt om automobilisten bij de tijd te houden. Het geeft het effect van daglicht. Buiten dat het functioneel is, is het een mooi effect.

Na een prachtige rit, waar het weer steeds beter werd, en we een prachtige gletsjer hebben gezien aangekomen in Byrkjelo onze camping.

Peet helemaal blij met zijn luxe hutje, Mandy en Paul blij met hun basic hutje en ik had graag een hutje ertussenin gehad. Maar lieve lezers ik klaag niet want het uitzicht is prachtig als je bij je hutje zit.

Mandy en Paul zijn boodschappen doen en een lekkere pizza halen, ik zit de blog te schrijven en Peet zit lekker te lezen. Wat is het leven toch prachtig.

Morgen gaan we weer op pad, eerst voor de auto en dan naar een gletsjer.

Tot de volgende blog

• 27 Juni 2022 - 20:13

Peter:

Zowel het verblijf als de reis was weer weergaloos.

• 27 Juni 2022 - 21:23

Hetty Van Es:

Hoi Mandy, Paul, Peter en Marie-Louise,

Zijn jullie nu net zo verslaafd aan Noorwegen als Mandy is Marie-Louise? ;) dank jullie wel voor de mooie foto's en verslagen

• 28 Juni 2022 - 13:37

Annie:

Hoi allemaal wat mooi die watervallen en omgeving en die leuke gezellige huisjes waar jullie verblijven.En dan niet te vergeten die prachtige foto's. Nou veel plezier en tot de volgende keer.