Daar ben ik weer! Dag 1 en 2 aan de kust. - Reisverslag uit Bø, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu Daar ben ik weer! Dag 1 en 2 aan de kust. - Reisverslag uit Bø, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu

Daar ben ik weer! Dag 1 en 2 aan de kust.

Door: Marie-Louise

Blijf op de hoogte en volg Mandy

18 Juni 2022 | Noorwegen, Bø

Daar ben ik dan!

Na een heerlijke douche met een fatsoenlijke douchekop en een goede nacht zijn we wakker geworden, met wat we wisten, druilerig weer.

Maar ook met druilerig weer is Noorwegen mooi. Zie de foto's.

We gingen eerst naar Lillesand, een middelgrote plaats, aan de kust. Bij ons logeeradres lagen allerlei boekjes waarvan 1 ons vertelde over het leuke stadje.

Het is een havenstadje waar vooral de toeristenboten komen.

Een leuke wandeling met de dreiging van een bui op het einde van de wandeling.

In Noorwegen zie je kleurrijke stadjes maar in Lillesand zijn het vooral witte huisjes.

Na de wandeling in de auto gestapt om op een plekje aan het water een lekker boterhammetje te eten.

Daarna richting Flakk want daar is een waterval en het weer is niet zo lekker dat je een flinke wandeling of een stadje gaat bezoeken.

Dus een mooi alternatief.

Zelfs in de regen is het een prachtig gezicht.

Daarna nog een mooie rit terug naar het huisje.

Lekker wijntje en biertje en toen begonnen aan de voorbereiding van onze culinaire uitspattingen.

Uit de diepvries Macaroni met vis en kaas en, wel ja, een gezonde salade.

Uiteten in Noorwegen is bijzonder prijzig dus we hebben heel smakelijk gegeten met onze maaltijd uit de vriezer.(en een stuk goedkoper).

Dag 2 aan de kust en de zon staat weer aan de hemel.

Eerst naar Dømmesmoen waar een een hike gaan doen van ongeveer 5 km op en neer want Noorwegen is allesbehalve plat.

Trots op mijn man waar dit echt best zwaar voor is.

Prachtig gebied waar we een skiloipe hebben gewandeld.

We kwamen meerdere keren tijdens onze wandeling een vader met zijn dochter tegen. De kleine op haar eigen fietsje ging erg hard naar beneden ( zie foto).

Daarna toch nog even naar de waterval in Flakksvann rivier want ik wil hem ook wel met mooi weer fotograferen.

Zie het verschil in de foto's!

We hadden gisteren nog een andere waterval gezien maar daar het weer zo slecht was niet naar toe gelopen.

Maar vandaag met deze weergoden de kans gegrepen.

Met de auto kon je er niet helemaal komen dus toch, na de wandeling vanmorgen, weer in de benen en heuvel op en heuvel af gegaan.

We kwamen in een gebied waar geen wegen of paden meer waren en dat betekend klimmen en klauteren want we zijn er nu dus die waterval gaan we zien.

Zoals Peter is helpend handje voor zijn vrouw want ze mag natuurlijk niet uitglijden of vallen.

Op een gegeven moment stak ik een handje uit maar hij wilde, zoals wij altijd tegen elkaar zeggen, zelf het puzzeltje doen.

Helaas ging hij languit, na bekomen te zijn van de schrik zagen we dat de schade beperkt gebleven was.

Wondjes op been en arm en een pijnlijke pols/hand.

Ik moet zeggen dan komt mijn vak meteen naar boven en na een checkup konden we gelukkig weer verder.

Het klinkt misschien raar maar het was toch de moeite waard!

Daarna nog naar Grimstad, ook een kustplaats.

Maar dat bekoorde ons niet erg dus na een ijsje als troost van de valpartij op weg naar ons "huisje".

Zo dat was een lang verhaal maar je maakt veel mee in twee dagen.

Morgen weer een reisdag. Op naar de boomhut.

De 20ste zijn we in de buurt van Stavanger (waar we wel internet en een wasmachine hebben) en de 21ste voegen Paul en Mandy zich bij ons.

Dan zullen Mandy en ik om de beurt een verslag maken.
Tot dan!

Kjæreste fra Norge

• 18 Juni 2022 - 18:42

Peter:

De klauterpartij naar de waterval was zeker de val waard.

• 18 Juni 2022 - 20:28

Annie:

Hallo jullie beide.Nou jullie hebben wel een mooie sportieve vakantie zo ,veel wandelen en klauteren. Maar Peter je moet niet meer van die rare capriolen maken hoor.Gewoon je vakantie af maken zonder vallen enz.ha ha .Gelukkig dat het verder goed gegaan is.Mooie plaatjes hebben jullie weer gemaakt, geniet er lekker van.Tot jullie volgende verslag/ verhaal .

• 19 Juni 2022 - 09:41

Jeannette:

Gelukkig dat Peter geen grote verwondingen verder heeft opgelopen. Wat schrijf je toch leuk zus, ik heb het gevoel er echt een beetje bij te zijn. De foto’s laten een prachtige natuur zien. Op naar de boomhutten, ik ben benieuwd. Dikke kus vanaf hier!

• 20 Juni 2022 - 15:34

Martin En Veroni:

Uitkijken Peter! Een hele prestatie dat je vorig jaar je 60ste haalde. Maar dan moet 61 toch ook nog kunnen.

• 20 Juni 2022 - 15:36

Martin En Veroni:

En nu kunnen jullie de boom in, letterlijk dan. Veel plezier.

• 22 Juni 2022 - 06:05

Marco En Karin:

Leuk om zo mee te reizen via jullie verhalen in zo'n prachtig land!