Dag 2 en 3 in Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu Dag 2 en 3 in Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Mandy Stel - WaarBenJij.nu

Dag 2 en 3 in Oslo

Door: Marie-Louise

Blijf op de hoogte en volg Mandy

11 Juni 2022 | Noorwegen, Oslo

Gelukkig hebben we lekker geslapen wel in een twijfelaar maar dat mocht de pret niet drukken.

Lekker ontbijtje gekregen en een koppie thee en toen op pad naar Oslo.

We hadden gisteren al uitgevonden waar we moesten opstappen en uitstappen dus dat leverde geen problemen op.

Eerst naar de Opera een mooi glazen gebouw dat schuin weg naar boven te bewandelen is. Eenmaal boven heb je best een mooi uitzicht en daar hebben we dan ook even van genoten voordat we onderweg gingen naar beneden en naar het Munch museum, wel bekend van het schilderij "de schreeuw".

Met de Oslo card kun je ook in heel veel musea's dus ook in deze.

Het is een nieuw gebouw van wederom veel glas en wel 12 etages hoog.

De tentoonstelling is opgebouwd in verschillende periodes die de schilder doormaakte.

Zeer indrukwekkend!!

Ik ben niet zo een museumganger vooral niet als het om schilderijen gaat.

Maar deze moet je gezien hebben.

Daarna lekker lunchen in het zonnetje en op naar het Vigelandpark.

Vigelandpark bestaat uit een mooi park met enorm veel beelden van de kunstenaar Vigeland. Zij beelden geven een beeld zoals hij keek naar het leven. Er zijn maar weinig beelden waarop een lach te zien is.

Het zijn prachtige gigantische beelden.

Het park heeft hij zelf ontworpen.

Zie onder wat foto's van de beelden.

Het openbaar vervoer zit goed in elkaar. Het is wel jammer dat ik geen Noors kan lezen, maar als je wat vraagt aan de Noren dan helpen ze je altijd.

De Noor is vriendelijk maar stug.

De stad is schoon maar niet steriel.

De volgende morgen zijn we eerst naar de haven gegaan want daar zit ook een "Akerhus Festung"in de buurt.

Eerst wat heen en weer gewandeld op de boulevard en daar de klim naar boven om het slot te bezichtigen.

Het wordt nog gebruikt als regeringsgebouw en de militairen zijn daar ook aanwezig.

Het was lekker zonnig en we genoten van het uitzicht en de mooie boten.

Na de festung zijn we naar Holmenkollen afgereisd en wat ze verspeld hadden gebeurde :het kwam met bakken uit de lucht.

Holmenkollen is een springschans waar je naar boven kan.

Maar met dit weer zie je echt geen fluit dus de wandeling niet aangegaan.

Wel beneden nog wat foto's gemaakt.

We hebben genoten van de stad Oslo maar zijn ook blij dat we morgen de natuur gaan opzoeken.

Een reisdag op naar Bo!

Tot de volgende keer!

• 11 Juni 2022 - 22:03

Jeannette:

Klinkt als een paar mooie dagen en nu op pad naar de prachtige natuur. Net even heerlijk bijgekletst. Ik kijk weer uit naar het volgende verslag

• 11 Juni 2022 - 22:29

Annie:

Wat een leuke foto's Marie Louise. Nou fijne dag morgen en geniet ze he, lekker op avontuur .

• 12 Juni 2022 - 07:53

Anita:

Ziet er goed uit. Lekker blijven genieten.

• 13 Juni 2022 - 05:56

Marco En Esther :

Zeker mooie foto,s, geniet van de aankomende dagen met elkaar.

Groetjes, Marco en Esther.